xoc polÍtic A la tercera ciutat de Catalunya
Albiol validarà a desgrat seu un centre musulmà a la Salut
L'oposició veta la moratòria de llocs de culte que va portar al ple l'alcalde
El dirigent del PP no pot imposar la seva majoria a l'empresa Badalona Comunicació

El ple de l’Ajuntament de Badalona, ahir a la nit. /
L'alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, va perdre ahir una altra votació en el ple de l'ajuntament, i ja en van... moltes. En aquesta ocasió, el dirigent del PP pretenia que l'oposició -PSC, CiU i ICV-EUiA- recolzés una proposta que tenia com a objectiu declarar una moratòria a Badalona que impedís durant un any obrir nous centres de culte. No va superar el tràmit. Així, com van voler subratllar els seus adversaris polítics, no li quedarà més remei que, en les pròximes setmanes, estampar la seva firma en l'únic projecte d'aquestes característiques en tràmit a les dependències municipals. Es tracta d'un oratori que una comunitat musulmana pretén obrir al carrer de Liszt, al barri de la Salut. Pel PSC, CiU i ICV-EUiA, la moratòria que reclamava García Albiol era només un estratagema per estalviar-se el tràngol.
L'alcalde, amb tot, no es va mostrar gaire inquiet. Sabia abans que comencés el ple municipal que s'estavellaria contra la majoria que suma l'oposició. Però és que García Albiol gairebé ha adaptat a la política la tècnica escaquística del peó enverinat, que consisteix a oferir una peça a l'adversari, com si es tractés gairebé d'un error, per obtenir-ne després un benefici. Ahir, aquest benefici va ser poder defensar davant el seu electorat que, si al carrer de Liszt s'obre un oratori musulmà, serà a desgrat seu.
«LA GRAN MENTIDA» / El preu que va pagar va ser una càrrega immisericorde de l'oposició. Ferran Falcó, cap de files de CiU, va qualificar el pla de l'alcalde de «covard, feble i hipòcrita». El regidor socialista Josep Duran no es va quedar enrere. «Frívol, demagògic, hipòcrita i carregat de prejudicis», el va renyar. Àlex Mañas (ICV-EUiA) el va acusar d'ordir una «gran mentida».
García Albiol, semblava que gairebé satisfet, es va limitar a subratllar que, en la seva opinió, obrir centres de culte musulmà en barris on la immigració és superior al 35% pot ser contraproduent.
El ple, en qualsevol cas, va tornar a ser una nova constatació que la política municipal de Badalona (per seguir amb els símils escaquístics) tendeix a unes perilloses taules. Abans que comencés el ple municipal, per exemple, García Albiol va intentar infructuosament renovar el consell d'administració de Badalona Comunicació, l'empresa municipal que gestiona la ràdio i la tele locals encara amb una composició heretada de l'anterior mandat, és a dir, amb una majoria de PSC i CiU.
Tampoc va aconseguir en aquest punt el seu propòsit, cosa que, segons com es miri, deixa els 66 empleats de Badalona Comunicació penjats. L'alcalde assegura que no vol tancar ni la tele ni la ràdio, però no pot emprendre una política d'ajust de la despesa en aquest front (2,8 milions anuals) perquè no controla amb els seus vots el consell d'administració. El conflicte radica en el fet que ni el PSC ni ICV-EUiA estan d'acord amb la distribució de representants que proposa el PP.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Ministra d’Inclusió. El repte de governar Saiz: "És necessària la política del retrobament"
- Esmorzar de ‘Diario de Noticias’ i EL PERIÓDICO Illa: "Quan Catalunya i Navarra lideren, Espanya avança i Europa s’enforteix"
- Atletisme "¿La plata europea? Continuo sent el mateix pringat"
- TENNIS L’Alcaraz més "intel·ligent" se cita amb Sinner en la final de Roma
- La ronda italiana Fantàstica victòria d’Ayuso al Giro