PER ESCOLLIR, YESDELIVERY

La carta de 50 restaurants amb una trucada i sense aixecar-se del sofà

Un dels repartidors de Yesdelivery entrega un menú en un negoci, ahir.

Un dels repartidors de Yesdelivery entrega un menú en un negoci, ahir. / GUILLERMO MOLINER

2
Es llegeix en minuts

L'artífex de Yesdelivery, Ronei Kolesney, estava fart d'arribar esgotat a casa a la nit i, per no haver de preparar-se res, recórrer a la suada pizza a domicili. Somiava amb el menjar dels seus restaurants favorits, però disfrutant-los al seu propi sofà, fins i tot en pijama.

I d'aquesta manera va néixer fa dos anys la seva innovadora empresa, que en l'últim any ha multiplicat la seva facturació de manera vertiginosa. Va començar oferint qualsevol plat de les cartes de 16 restaurants de Barcelona, i ja en són 50: del Fishop al Thai Lounge, passant per la Bella Napoli i L'Oliana. Qualsevol tipus de menjar apareix al seu repertori de possibilitats.

L'assumpte és senzill, edita una revista que conté la informació dels restaurants amb els quals treballen i que serveix per informar els clients. Per aquesta via, o bé per internet (www.yesdelivery.com) poden elegirondinar o sopar i quin plat. L'empresa s'ocupa de fer la comanda al restaurant elegit, recollir el menú (envasat degudament) i transportar-lo al domicili de l'interessat.

Pel servei es facturen sis euros, i afegint-hi dos euros per restaurant es pot fins i tot fer una comanda per a un grup on cadascú vulgui plats d'un establiment diferent. D'aquesta manera, sense discussions, es pot muntar un sopar familiar o entre col·legues on un menja xinès, un altre italià i un altre japonès, per exemple.

COMODITAT I DINERS / L'auge d'aquesta empresa, expliquen, es basa tant en la comoditat i el gust de quedar-se a casa quan no hi ha ganes de sortir, com en l'estalvi que es produeix als domicilis en dos aspectes clau que solen inflar els comptes fora de casa: vins i postres. I és que en molts casos el client ja els té tots dos a casa seva. No obstant, també se serveixen si l'usuari els sol·licita.

Notícies relacionades

A Yesdelivery detallen que les peticions majoritàries varien substancialment entre el migdia (prima el menjar català i mediterrani) i la nit, quan s'imposen el japonès i italià. No hi ha traves, el repartiment inclou des d'un consomé fins a una hamburguesa, si és el capritx del client.

El gruix d'aquests se situa a la zona centre, Diagonal Mar i Pedralbes, però es mouen per tot Barcelona. I un dels fronts més en auge el dibuixen les empreses, que encarreguen diàriament desenes de menús per optimitzar horaris i logística. ¿El temps d'espera perquè el plat vagi de la carta a la taula particular? De 40 a 50 minuts.P.CASTÁN