Tendència de consum a la capital catalana
Els serveis a domicili sedueixen els barcelonins
Augmenten els negocis que porten a casa regals, esmorzars i cuiners
sense moure's del menjador de casa o del despatx professional. Amb només una trucada. Ja es pot aconseguir gairebé tot a domicili a Barcelona, on moltes petites empreses aposten per un negoci més basat en l'enginy que en una gran inversió. Esmorzars frescos a primera hora, cuiners que preparen a casa personalitzadesdelicatessen, regals que sorprenen a qualsevol hora, repartiments de menjar dels restaurants més prestigiosos, bàrmans que munten la cocteleria ambulant per tenir la festa al saló de casa... El repertori de serveis creix diàriament i per a totes les butxaques.
El fenomen no és nou, però la crisi i la necessitat d'impulsar negocis que no necessitin una gran infraestructura o un local amb massa costos ha diversificat l'oferta. El regidor de Comerç de l'Ajuntament de Barcelona, Roger Pallerols, opina que el fenomen «demostra que el model local de micro, petita i mitjana empresa s'ha adaptat a les necessitats de la nova economia». La seva raó de ser es basa a «facilitar el servei als consumidors», cosa que és tota una «mostra de la competitivitat» que promulga el consistori.
«Cada vegada es demana més servei a casa, és una manera de retallar despeses i de comoditat», expliquen a Picoplato, que serveix càterings i també cuiners a domicili. «Està de moda i atrau la gent perquè després de l'àpat o la celebració no s'han de moure», afegeixen Raquel Alba i Marc Joli, socis des de fa quatre anys, que han vist créixer la demanda de cuiner a domicili, per exemple, un 20% anual.
A LA CARTA / A Teledesayunos despatxen esmorzars amb producte fresquíssim tant a Barcelona com a la resta de Catalunya, en versió sorpresa o bé per al que no té ganes d'omplir la nevera ni baixar al bar. Per contra, Yesdelivery el que fa és acostar a qualsevol domicili o empresa els plats que es podrien demanar a mig centenar de restaurants de la ciutat. Al gust.
Posar xifres a aquest sector puixant és complicat, perquè va molt més enllà del menjar. De fet, el president del Gremi de Restauració de Barcelona, Gaietà Farràs, assenyala que a la seva patronal només s'hi alineen els que tenen un restaurant i posteriorment decideixen portar els seus productes a domicili, una cosa cada vegada més comuna, apunta. Farràs creu que aquesta modalitat encara no suposa una forta competència per als establiments tradicionals. Això sí, el gremi reivindica que tots treballin en igualtat de requisits i de deures sanitaris.
En molts casos el que se serveix són regals (des de globus de felicitació a altres de més costosos) amb el fi de sorprendre. Res a veure amb la prestació de serveis, on el que busca el client és la intimitat de ser a casa ben servit, o guanyar temps en el cas d'empreses.
- EL PROTAGONISTA BLAUGRANA Lamine s’esgota en tasques solidàries i acaba substituït
- Educació De Palma a Barcelona amb un 13,68 a la selectivitat: ¿Què se n’ha fet de l’estudiant amb la segona millor nota de les Balears el 2024?
- Arquitectura Brad Pitt compra la famosa casa "ovni" de l'Empordà i l'envia a Califòrnia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Pont local ¿Quins centres comercials obren el 9 de juny, Segona Pasqua, a Barcelona i Catalunya?
- Com estendre bé la roba: el truc definitiu
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- TRIBUNALS La jutge del cas Supercopa cita el 18 de juny Aldama perquè aclareixi si Rubiales va afavorir l’Andorra de Piqué
- Medi ambient Catalunya ven cada any dos milions de tones d’escombraries a l’estranger
- Comprova quants diners tenen els teus veïns i els de tots els barris de Barcelona