Successos
Detingut a Castellbisbal un gihadista format en altres països en ús d’armes de foc
La Guàrdia Civil va detectar el sospitós després de passar per un procés de radicalització terrorista
Tres detinguts per col·laborar amb Hezbol·là en una operació antiterrorista
Imagen del detenido por yihadismo /
La Guàrdia Civil va detenir un veí de Castellbisbal pels delictes d’adoctrinament i autocapacitació terrorista. En el rastreig de xarxes que fan els investigadors per detectar el consum i difusió pública de contingut propagandístic d’organitzacions terroristes de tall gihadista com DAESH van localitzar el sospitós.
Van descobrir que tenia un avançat procés de radicalització terrorista i havia interioritzat crides a favor de la lluita violenta. Els agents van acreditar que el detingut estava capacitat en el maneig i ús d’armes de foc, per a la qual cosa es va arribar a desplaçar a tercers països per fer exercicis de tir.
Precisament, aquesta voluntat d’entrar en combat juntament amb la possibilitat d’accedir a formació així com a una arma van fer saltar totes les alarmes dels investigadors que van centrar els seus esforços a buscar proves contra el sospitós per evitar riscos contra la seguretat nacional.
Notícies relacionadesDesprés de reunir diversos indicis que apuntaven a una possible radicalització terrorista, la Guàrdia Civil va detenir el sospitós fa uns dies a casa seva. En el registre d’aquest domicili també es va requisar nombrós material de contingut gihadista que s’està analitzant.
El detingut va ser posat a disposició judicial i l’Audiència Nacional va ordenar el seu ingrés a presó provisional acusat de presumptes delictes de terrorisme.
- ACTUALITAT BLAUGRANA Víctor Font diu que no comptaria amb Deco i Flick defensa la seva relació de complicitat amb el director esportiu
- La gran banca espanyola fulmina rècords: guanya 34.000 milions el 2025, un 7% més
- Cas Negreira Gaspart davant de la jutge: «El Barça mai ha comès cap il·legalitat, ni ha comprat àrbitres»
- Investigació preliminar La Comissió Europea demana a TikTok canviar el seu disseny al considerar-lo «addictiu» i que pot perjudicar la salut mental dels usuaris
- Pols amb la conselleria Els docents catalans mantenen la vaga de l’11 de febrer i anuncien un «cicle indefinit de mobilitzacions»
