FESTIVAL D'ESPECTACLES A L'11a FIRA D'ARREL TRADICIONAL
Cultura mediterrània a Manresa
Un espectacle de la fira en l’edició de l’any passat.
Places Major i Crist Rei; Teatres Kursaal i Conservatori
i passeig de Pere III. Manresa.
Teatre de carrer i d'escenari, dansa, concerts i espectacles familiars. Manresa viu durant tot aquest cap de setmana una explosió cultural amb l'11a edició de la Fira d'Espectacles d'Arrel Tradicional, Mediterrània. Tot i les previsions de pluja, el centre de la ciutat està preparat per acollir la visita de desenes de milers de persones, que congrega cada any un dels principals certàmens culturals de la Generalitat i que acull una gran multitud a la capital del Bages.
En total, durant el cap de setmana es representaran un centenar d'espectacles, alguns d'aquests amb més d'una actuació, en algun dels 23 escenaris elegits per a l'ocasió, entre ells les places Major i de Crist Rei, els teatres Kursaal i Conservatori i el passeig Pere III. En total, s'havien presentat per al certamen unes 600 propostes. Només cent d'aquestes tindran l'oportunitat d'exhibir-se, tot i que l'organització es planteja canvis d'ubicació i programació, en funció de si al final plou intensament. Les actuacions estan relacionades amb tota la cultura mediterrani i procedeixen de diversos països europeus i africans, però aquest any abunden els representants de Catalunya, València i Balears.
MODERNITAT I TRADICIÓ
Notícies relacionadesLa directora artística de la Fira Mediterrània, Tere Almar, explica que aquest any s'ha invitat artistes musicals amb llenguatges contemporanis, "però que fan els seus projectes a partir d'una base de tipus tradicional". Així, entre les propostes musicals, destaquen l'actuació de la cantant kurda Aynur i la de la palestina Reem Kelany. A més, hi participen Al Tall i El Pont d'Arcalís, que celebra el seu 18è aniversari. En dansa, la fira compta amb Àngel Margarit, mentre que en teatre, per exemple, es podrà veure l'actriu Montserrat Carulla amb l'obra Itinerari de paraules.
El conseller de Cultura de la Generalitat, Joan Manuel Tresserras, va remarcar que la fira de Manresa ja es troba "plenament consolidada".
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Ruptura Sánchez es compromet amb Junts a desbloquejar la seva iniciativa contra la multireincidència després de la mediació del PNB
- Festes Un ‘influencer’ italià revela per què les ressaques a Espanya són diferents de les d’altres països
- Reivindicació laboral La vaga del metall talla carreteres de Barcelona a primera hora i porta la protesta al centre de la ciutat
- Catalunya Parcs temàtics de por i monuments encantats: on celebrar Halloween
- El PSOE ignora l’origen dels 181.150 euros que va avançar la trama Koldo
