AMPLIACIÓ D'UN SISTEMA D'ESTACIONAMENT DE PAGAMENT A LA CIUTAT

Barcelona crearà 11.326 noves places d'àrea verda l'any 2009

L'aparcament arribarà a barris com Badal, Navas, Sarrià i el Putxet a petició dels veïns

La circulació s'ha reduït fins al 13% a les zones en les quals s'ha implantat la regulació

2
Es llegeix en minuts
JORDI SUBIRANA
BARCELONA

El 2009, Barcelona ampliarà l'àrea verda. L'ajuntament crearà 11.326 noves places d'aparcament de pagament per a residents en altres barris en què els veïns han demanat que s'implanti. Amb aquest sistema es busca facilitar l'estacionament veïnal, descongestionar de cotxes els carrers i ordenar l'espai públic. Segons l'alcalde Jordi Hereu, els nous espais suposaran la creació d'una tercera corona d'aparcaments amb un 30% més de places que se sumarà a les dues existents, amb 30.160 aparcaments.

A falta de concretar les fronteres exactes amb els veïns, el perímetre d'aquesta nova àrea verda té com a límits el carrer de la Riera Blanca, el barri de la Font de la Guatlla, la travessera de les Corts, a l'altura de la Maternitat, la Diagonal, el carrer del Doctor Ferran, l'avinguda de J. V. Foix, el passeig de la Bonanova, el passeig de Sant Gervasi, el carrer de Craywinckel, les avingudes de la República Argentina (a tocar del Park Güell) i de Pompeu Fabra, el passeig de Maragall, la plaça de Maragall, els carrers d'Olesa, Felip II i Bac de Roda, l'avinguda de Mare de Déu de Montserrat i la Gran Via.

FUTURA AMPLIACIÓ

La mesura, que afectarà barris i zones com la Salut, Navas, Badal, una part del Carmel, Guinardó, Font d'en Fargas, el Putxet, Tres Torres, Sant Gervasi, Congrés, Sarrià o a les instal.lacions del Barça, es començarà a implantar el gener del 2009 i acabarà a finals d'aquell mateix any. El consistori estudia ampliar l'àrea verda als barris de la Vila Olímpica i Sant Ramon (les Corts) i buscarà una solució especial per a l'entorn universitari del carrer de Jordi Girona, a Pedralbes, on es concentren molts cotxes d'estudiants.

El preu de l'àrea verda serà, igual que a la resta de la ciutat, d'un euro a la setmana --excepte en el cas que es tinguin bonificacions-- per als veïns amb el distintiu corresponent, i de 2,55 a 2,80 euros per hora per als altres vehicles. L'ajuntament ha emès 200.000 distintius que permeten als veïns estacionar en punts concrets. Amb l'ampliació s'arribarà als 270.000.

De les 11.326 places, 11.248 seran d'ús mixt, és a dir que podran ser ocupades tant per veïns com per altres usuaris. Només 78 (en el nucli antic del barri de Sarrià) seran exclusives per a residents.

Notícies relacionades

Segons l'opinió del regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, l'àrea verda és utilitzada en un 97% dels casos per veïns, i només en un 3% hi ha rotació, cosa que fa indiferent el tipus de plaça que es col.loqui. Potser és així de dia, però el cert és que de nit en moltes zones persisteix la dificultat per aparcar perquè de les vuit del vespre a les vuit del matí l'estacionament és lliure.

L'àrea verda ha suposat un descens del 13% de la circulació a les zones regulades, sobretot perquè hi ha menys cotxes buscant aparcament, va dir Narváez.