APARATÓS INCENDI EN UN POLÍGON INDUSTRIAL

Ensurt al Vallès per un gran incendi en una nau de Polinyà

El foc, en una fàbrica de plàstics, va obligar a desallotjar unes 200 persones

Dos nens observen l’espectacular columna de fum que va provocar l’incendi.

Dos nens observen l’espectacular columna de fum que va provocar l’incendi. / LAURA GUERRERO

2
Es llegeix en minuts
ALBERT SEGURA
SABADELL

Un incendi que es va declarar ahir a la tarda a l'empresa Nupik Internacional SA, de Polinyà, dedicada a la fabricació de productes de plàstic, va obligar al desallotjament de més de 200 persones, segons fonts dels Bombers de la Generalitat, que van rebre l'avís cap a les quatre de la tarda i van desplaçar 50 vehicles fins al lloc dels fets. No va caldre lamentar víctimes, encara que una intensa columna de fum negre va ser visible durant hores des de moltes zones de l'àrea metropolitana de Barcelona.

Els bombers treballaven ahir a la nit amb ajuda de productes químics per protegir de les flames l'àrea de producció de la factoria, on es concentren les màquines.

Del total de desallotjats, 131 eren treballadors de l'empresa en flames que estaven treballant en el torn de tarda, mentre que un altre centenar de persones van haver d'abandonar per ordre dels bombers i els Mossos d'Esquadra les instal.lacions de la factoria adjacent, Peguform Ibérica. Nupik Internacional està ubicada als números 1-7 del carrer Pintor Goya del polígon industrial sud-est de Polinyà.

Segons tots els indicis, les flames es van iniciar en una nau del magatzem de l'empresa. El sostre es va ensorrar i va provocar que l'incendi es propagués ràpidament cap a la zona de producció, que no té naus adossades. Joan Ramon Pinosa, representant comercial de Nupik, va explicar que les causes de l'incendi no estaven clares i que caldrà esperar la investigació policial per aclarir l'origen del foc.

En declaracions a Europa Press, un dels treballadors de Peguform i secretari de la federació química (FIA) de la UGT de Catalunya al Vallès Occidental, José Luis Micolau, va explicar que a causa de l'incendi un dels murs que separen les dues fàbriques es va ensorrar. I va afegir: "El foc sembla una mica més controlat i no creiem que es pugui estendre cap al nostre costat".

GOTS I PLATS D'UN SOL ÚS

Notícies relacionades

Nupik, amb una superfície d'uns 10.000 metres quadrats, es dedica a la fabricació i comercialització d'articles de plàstic, com vasos i plats d'un sol ús, i dóna feina a unes 300 persones, segons va explicar Micolau, que "es va mostrar preocupat" per la dimensió del foc.

Els 220 treballadors que formen part de l'empresa no sabien ahir a la nit si podran tornar a la feina una vegada hagin passat les vacances de Setmana Santa, però tot apunta que únicament serà irrecuperable la zona de la factoria que està destinada a magatzem.