emergent
Joan Marimón: Una càmera entre teulades i gats
Guionista de sèries televisives d'èxit (Poble Nou, Ventdelplà).
Debuta com a director de cine amb Pactar con el gato.
A Joan Marimón, veí de Gràcia, li agraden les altures. "Sempre he viscut en àtics; als terrats hi ha una vida diferent de la del carrer, més mà- gica; és com pujar als cims de les muntanyes. És un lloc tranquil, ple de gats. I les vistes des dels terrats de Gràcia són esplèndides". El consagrat guionista ha fet el salt a la direcció per rodar en 25 d'aquests cims del seu barri Pactar con el gato, un "drama alegre" inspirat en una màxima d'Anaïs Nin: en una parella domina el que estima menys.
Una altra màxima: rodar amb animals és tot un problema, el va fer anar de bòlit. Ja ho deia Hitchcock i així ho va constatar Marimón amb les esquives interpretacions felines de la seva pel.lícula. Els gats de la directora de fotografia --la bòrnia Josephine-- i de les dues actrius protagonistes, entre altres, acompanyen els salts i les caigudes emocionals dels personatges pels terrats de Gràcia. Julia (la cantant Rose Avalon) és "una Xahrazad amb gat", una jove manipuladora i "mentidera per amor". Aparisi (Pau Roca), el seu millor amic, està boig per ella, però la noia està perdudament enamorada del seu oncle David (Alberto Jimé- nez), un veterinari embolicat amb Sara (Belén Fabra).
"Els personatges són com gats bornis, incomplets, mancats d'afecte i independents, van a la seva, saltant de teulada en teulada", explica Marimón. I d'aquí ve també el metafòric i irònic títol. "És impossible pactar amb gats. Ha sigut molt difícil filmar-los. Fins i tot li vam haver de buscar un doble a Josephine perquè s'escapava".
OKUPES I ARTISTES Marimón volia retratar el paisatge humà del seu veïnat i ho fa filmant okupes, músics --Avalon canta en euskera Parlem-ne, de Merche Pérez, dedicada a les víctimes de l'atemptat d'Hipercor--, immigrants (dues filipines perseguides per la policia), artistes visuals (Nuria Megías i Alfredo Castellanos, que s'interpreten a si mateixos)... Personatges reals i ficticis per a una trama amorosa en què també hi caben denúncies a l'abandonament d'animals i a la contaminació acústica, que el mateix director va patir en les seves orelles i a la qual al.ludeix amb la kafkiana aparició d'un detectiu mig sord (Edu Soto) que busca sorolls molestos.
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Automobilisme Lando Norris conquista el Mundial de Fórmula 1 i evita el miracle de Verstappen
- Consulta popular Guanya el ‘sí’ a Gósol i el municipi passarà a formar part de la província de Barcelona
- Crisi sanitària Així operen els gossos que rastregen a la recerca de senglars morts per la pesta porcina
- Pesta porcina Experts catalans, espanyols i europeus rastrejaran la possible fuga de la pesta porcina des d’un laboratori
- La legislatura catalana Òscar Ordeig, el conseller amb més ‘aldarulls’ sobrevinguts al Govern
