Successos
La Urbana aixeca 145 actes per vendre dolços de cànnabis
La policia registra 28 locals a la recerca d’aquestes substàncies i alerta que aquests productes tenen "una alta capacitat de generar addicció".

Dins de l’ofensiva anunciada per l’Ajuntament de Barcelona fa unes setmanes de perseguir la venda de dolços i xocolatines de cànnabis en establiments de la ciutat, ahir més de 75 efectius, entre agents de la Guàrdia Urbana de Barcelona, tècnics de l’Agència de Salut Pública de Barcelona, del Servei d’Inspecció del Consistori i inspectors de treball van realitzar un macrooperatiu de control. Es van portar a terme registres a 28 locals dels 35 previstos en un inici. No obstant, els responsables de la urbana tenien constància que fa unes setmanes un centenar d’establiments venien aquests productes, tot i que la majoria els van retirar quan va entrar en vigor l’ordre del Ministeri de Sanitat que posa límit a la distribució o venda d’aquests productes en qualsevol punt d’Espanya.
Els agents van inspeccionar 28 locals, majoritàriament supermercats 24 hores, i van aixecar 145 actes d’infracció per la venda d’aquests productes. Així mateix, també s’investiguen dues persones per delictes de salut pública, com és el tràfic de drogues, i es van intervenir 1.800 productes alimentaris. D’aquests, 873 per la via administrativa, al tenir algun tipus d’irregularitat en l’envasament o en la venda, i 927 més per via penal, ja que hi ha indicis que aquests productes poden tenir extracte de cocaïna o haixix. Els agents els portaran a toxicologia per analitzar-los.
Notícies relacionades"Intensificar" el control
Myriam Quiñoa, directora de Protecció de la Salut de l’Agència de Salut Pública de Barcelona, va explicar que les inspeccions busquen "intensificar" el control sobre els productes amb cànnabis i els seus derivats. Per la seva banda, l’intendent major de la Guàrdia Urbana, Benito Granados, va assenyalar que la nova normativa els permet tenir "més eines" per perseguir aquesta venda, ja que suposa un risc per a la salut, principalment per als més joves. Granados va recordar que aquestes substàncies tenen "una alta capacitat per generar addicció" i "consum compulsiu".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Comunitat Valenciana Mazón, a 24 hores d’amarrar un sou públic de 150.000 euros
- Augmenten les agressions Una agressió cada quatre dies contra el personal de seguretat de Rodalies: «M’han intentat apunyalar tres vegades»
- El truc infal·lible per treure les taques de suor del coixí
- Reactivada la recerca de dues persones que haurien caigut al riu Foix a Cubelles