estiu // CERTAMEN

La crítica es rendeix al debut de la directora catalana Roser Aguilar

'Lo mejor de mí' va rebre ahir una llarga i càlida ovació en el festival de Locarno

El film se situa entre els favorits al Lleopard d'Or, que es concedeix avui

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Roser Aguilar (Barcelona, 1971) encara no s'ha recuperat de l'impacte de veure a Locarno (Suïssa) 3.000 espectadors aixecant-se fila a fila per acompanyar amb llargs aplaudiments els títols de crèdit deLo mejor de mí. La projecció d'aquestaopera primasobre la pèrdua de la innocència no podia ser més sonada. Ahir va rebre el seu primer premi en aquest festival: el Boccalino d'Or, que atorga la crítica acreditada. I avui, segons totes les quinieles, és una de les més ben situades per emportar-se el Lleopard d'Or a la millor pel.lícula.

La directora es va asseure entre el públic per observar les seves reaccions. "Van estar respectuosos i atents. Tenia una mica de por, perquè en altres projeccions he vist molta gent sortir de la sala. Aquí només dues. El més impressionant va ser al final. No paraven d'aplaudir", relata Roser Aguilar, en conversa telefònica. Encara que tothom li comenta que pot emportar-se el Lleopard d'Or, no vol fer-se il.lusions. "Estem contentíssims amb el reconeixement de la crítica, i amb la certesa que estem a punt de firmar un contracte amb una bona distribuïdora. Val la pena disfrutar d'aquest moment. No esperem res més".

CINE D'AUTOR

Notícies relacionades

Per ella, el gran premi va ser que el film resultés seleccionat en competició oficial d'aquest festival especialitzat en cine d'autor i nous directors, que ha contribuït al reconeixement de cineastes com Spike Lee i Jim Jarmusch. "És una pel.lícula feta amb modèstia i moltes ganes".

Lo mejor de mís'endinsa en una parella feliç, interpretada per Marián Álvarez i Juan Sanz, amb uns projectes de futur que s'estronquen quan ell ha de sotmetre's a un complicat trasplantament de fetge. Aquesta situació límit la porta a ella a plantejar-se què està disposada a fer per amor. En el fons, Aguilar polsa la reflexió sobre el sacrifici, una dura realitat que lliga moltes dones. "La protagonista passa d'un ideal d'amor a enfrontar-se a una situació molt difícil". Es tracta del primer llargmetratge del projecteOpera Primad'Escándalo Films, productora associada a l'Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC), on Aguilar va estudiar.