estiu // EL DISSENYADOR FORMA PART D'UN PROJECTE ARTÍSTIC SOBRE EL FESTIVAL
Slimane canvia Dior pel rock de Benicàssim
Hedi Slimaneva revestir de sofisti
cació el rock independent deThe StrokesiThe White Stripesi va provocar que el sexagenariKarl Lagerfeldperdés 42 quilos per enfundar-se en els estilitzats vestits de tub que va dibuixar durant set anys per a Christian Dior. Semblen dues coses que no tenen res a veure entre si, peròSlimaneés el responsable que les velles glòries de la moda posessin la mirada en el rock i veiessin enPete Dohertyuna icona a qui s'havia d'imitar.
Ara que el gairebé exnòvio deKate Mossprotagonitza campanyes per aRoberto Cavallii ocupa la portada deVogue,Slimanees dedica al que de veritat li agrada: alternar amb rockers i fer-los fotografies. El creador que va reanimar la línia masculina de Dior va visitar la setmana passada el festival de Benicàssim convidat pel Museu d'Art Contemporani de Castella i Lleó (Musac). El dissenyador i, cada vegada més, fotògraf ha capturat amb el seu objectiu i la seva personal mirada els secrets de la mostra.
Les imatges deSlimaneformen part d'un projecte del Musac i el FIB, en què també participen els fotògrafsCarmela García, Cristina García Rodero, Immo Klink, Ángel Marcos, Álvaro VillarrubiaiMassimo Vitali,i que inclou una exposició itinerant i la publicació d'un llibre sobre els secrets del FIB. Algunes ja poden estan penjades en la web del dissenyador (www.hedislimane.com/diary).
Slimane,de 40 anys, no és un debutant fotografiant el rock. A més a més de dissenyar les portades dels discos de grups comPhoenix, The Libertines(del seu adoratDoherty) iThe Others,va exposar les imatges que va capturar durant anys en els concerts dels seus grups favorits i les va recopilar en un llibre, Stage.
Després de deixar al mes d'abril la casa que el va fer cèlebre després d'una llarga falta d'entesa ambBernard Anault,patró del grup LVMH,Slimanerecorre el món amb la càmera a l'espatlla. Ja ha exposat a Lisboa les fotos que va fer d'adolescent a la costa de Caipirica i que el van marcar per sempre. Imatges de platja en blanc i negre que exalcen el fet de ser jove i estar prim. Com les fotografies que va fer a Benicàssim.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat