POLÈMICA PEL TRAÇAT FERROVIARI AL BARRI DEL SANT CRIST

Veïns d'Igualada exigeixen la retirada d'un pas a nivell

Alerten del perill i dels retards que causarà la barrera amb l'augment de trens

1
Es llegeix en minuts
JOSEP SALLENT / IGUALADA

Veïns del barri del Sant Crist d'Igualada han recollit més de mil firmes per reclamar a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) la supressió del pas a nivell de la concorreguda avinguda de Montserrat mitjançant el soterrament de la via. Els afectats consideren que les barreres són un perill per a vianants i cotxes i adverteixen que la complicació que suposen per al trànsit s'agreujarà quan es tripliqui la freqüència dels trens de la línia Barcelona-Igualada, una acció prevista per a finals d'any.

Segons la presidenta de l'associació veïnal, Eulalia Haro, "si es té en compte que cada vegada que s'abaixen les barreres, aquestes triguen entre tres i quatre minuts a tornar a pujar, el pas a nivell estarà tancat 25 minuts cada hora quan s'ampliï la freqüència". Haro assegura que aquest pas a nivell representa un greu perill per a tots els vianants i, de manera especial, "per als alumnes de l'escola Gabriel Castellà, que han de travessar la via quatre vegades al dia".

INCIDENTS HABITUALS

La representant veïnal assegura que els incidents en aquest pas a nivell són freqüents i explica que el 22 de juny passat un camió va xocar contra la barrera i aquesta va quedar penjada de la catenària fins que es va desprendre i va caure a terra en el moment d'abaixar-la. A més a més, el 10 de juny, uns gamberros van tirar a terra la barrera. Aquests dos incidents, argumenta Haro, "van tornar a posar en perill els vianants i la circulació encara que, afortunadament, ningú va patir cap dany".

Notícies relacionades

El director general de Transports Terrestres, Manel Villalante, ha explicat que existeix un projecte de soterrament, paralitzat temporalment a l'espera del resultat d'un estudi de viabilitat per dotar Igualada d'un tramvia. Aquest nou mitjà faria que el tren dels FGC, en lloc de finalitzar el trajecte en aquesta població, ho fes a Vilanova del Camí, de manera que el projecte de soterrament quedaria anul.lat.

Villalante ha garantit que, abans que es tripliquin els trens, "es prendran les mesures provisionals per suprimir el pas a nivell". Una d'elles podria ser situar el final de la línia abans de la barrera, amb una estació provisional.