El clàssic de la Lliga
Guardiola: «Això queda i ara toca disfrutar-ho
«És una derrota merescuda i per això és fàcil de pair», admet Mourinho

Ronaldo empeny Guardiola durant el partit. /
Sense escarafalls i ni una sola concessió a l'onada d'eufòria que es va desbordar al Camp Nou després d'una altra maneta de gols històrica al Madrid. Així va ser l'anàlisi que Pep Guardiola va fer de l'exhibició que els seus jugadors van regalar ahir a un Camp Nou entregat, un altre 5-0 que farà més gran la llegenda blaugrana. «No és fàcil jugar tan bé contra un equip tan poderós i fer-ho com ho hem fet. És veritat que són només tres punts, que només en tenim dos d'avantatge. Però la forma com ho hem fet. Això és el que ens enorgulleix. Això sí que ens ho emportem. És veritat que queda molta Lliga. Però això queda i ho disfrutarem», va explicar Guardiola.
El tècnic barcelonista va reconèixer la seva satisfacció pel que suposa de fidelitat a una idea de joc, que va tornar ahir a prevaler al Camp Nou. «Hem fet disfrutar una altra vegada la gent del Barça sense perdre la nostra filosofia de pressionar a dalt, de dominar», va aclarir Guardiola i va prosseguir sobre les arrels que enllacen l'actual futbol blaugrana amb la història del club: «Van ser Johan (Cruyff) i Charly (Rexach) els primers a obrir aquest camí i els que venim darrere intentem no trair-los».
«QUE EL TEMPS HO JUTGI» / Gairebé totes les preguntes a Guardiola van girar al voltant de la mateixa qüestió: si el recital de l'equip barcelonista és la confirmació que la filosofia de joc del Barcelona és superior a la del Madrid i desacredita, un cop més, el projecte de Florentino Pérez.
I la resposta del preparador barcelonista, sempre des de la humilitat, va ser la mateixa cada vegada. «Avui hem sigut millors, però el nivell dels dos equips és molt alt, per això estem a dos punts», va aclarir Guardiola. La pregunta va tornar una mica més tard, a la roda de premsa, amb una altra formulació: «¿Això vol dir això que vostès són el millor equip del món?», li van plantejar al tècnic blaugrana. «No no», va deixar anar amb la veu gairebé trencada després de tanta passió desbordada. «Hem de tenir la humilitat perquè el temps decideixi el que hem estat. Ara és fàcil dir-ho. Deixem que el pas del temps jutgi aquest equip. Si d'aquí uns anys es parla de nosaltres voldrà dir que hem deixat empremta. Però, hi insisteixo: ells són un equip brutal en tots els sentits. El que passa és que avui hem estat molt bé», va afegir Guardiola, al qual li van recordar que ja havia viscut dues golejades del mateix nivell abans en la seva carrera: un 5-0 i un 2-6. «La satisfacció és la mateixa, però amb el 2-6 vam guanyar la Lliga i del 5-0 gairebé ni me'n recordo», va indicar.
IMPOTÈNCIA DE MOU / Amb una docilitat inesperada, mentrestant, va passar Jose Mourinho per la sala de premsa. «¿És una humiliació?», li van qüestionar. «No, en absolut. És la pitjor derrota de la meva carrera. No havia perdut mai per 5-0, però és una derrota fàcil de pair perquè no hem tingut possibilitats de guanyar. Ha sigut una victòria merescuda i una derrota merescuda», va indicar el tècnic madridista.
Mourinho va reconèixer que es va sentir «impotent» a la banqueta, al veure que no podia canviar el desenllaç. «Surto desil·lusionat perquè m'esperava molt més i els jugadors també i va resumir amb dos qualificatius el partit: «Ells han estat fantàstics, i nosaltres, fatal».
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- La nova Casa Blanca Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- Almenys 240 morts a l’Índia a l’estavellar-se un avió
- La resposta a l'escàndol ERC, després de la dimissió de Cerdán: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no podrà comptar amb el nostre suport"
- Conflicte al Pròxim Orient Israel ataca l'Iran amb bombardejos a gran escala i avisa que l'operació durarà "tants dies com calgui"
- La resposta a l’escàndol El Govern central descarta que Sánchez se sotmeti a una qüestió de confiança després de la sortida de Santos Cerdán per corrupció
- Evento El Rei presideix el 50è aniversari de la Fundació Mapfre i destaca la seva contribució a l'educació, la investigació i la cultura
- Tribunals El capellà pedòfil del Pare Manyanet - Sant Andreu, investigat ara per abusos sexuals d’un alumne de 8 anys