Conflicte al Pròxim Orient
Israel ataca l'Iran amb bombardejos a gran escala i avisa que l'operació durarà "tants dies com calgui"
L’aiatol·là Khamenei anticipa una "resposta contundent" als atacs "perversos" de Tel-Aviv
Israel ha iniciat aquesta matinada un atac a gran escala contra l'Iran, amb bombardejos a diversos punts del país. El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, ha assegurat que l'operació pretén "revertir l'amenaça iraniana a la mateixa existència d'Israel", i que els atacs continuaran "tants dies com calgui". Segons l'exèrcit israelià (IDF) l'Iran "és més a prop que mai d'obtenir l'arma nuclear". "Armes de destrucció massiva en mans del règim iranià són una amenaça existencial per a l'estat d'Israel", apunta l'IDF, que diu que té "l'obligació" d'actuar per "defensar" el país. L'aiatol·là Khamenei ha avisat d'una "resposta contundent" als bombardejos "perversos" de Tel-Aviv, que diu que han afectat zones residencials.
En un vídeo en anglès, Netanyahu ha assegurat que l'Iran "ha dit obertament que vol la destrucció" d'Israel. "Ara recolzen aquest discurs genocida amb un programa per desenvolupar armes nuclears", ha dit el primer ministre israelià, argumentant que Teheran té urani enriquit per fer fins a "9 bombes nuclears" i recentment ha fet "passos mai presos".
"Podrien tenir una arma nuclear en poc temps, un any o menys, pocs mesos", ha assegurat per justificar els seus bombardejos. Segons Netanyahu, Israel "no permetrà que el règim més perillós del món tingui les armes més perilloses" perquè això suposaria un "malson nuclear per a les ciutats d'Europa i, eventualment, per als Estats Units".
Alts comandaments morts
Amb els seus atacs, Israel ha matat el cap de l'Estat Major de les Forces Armades de l'Iran, Mohammad Baqheri, el comandant del Cos de la Guàrdia Revolucionària Islàmica Hossein Salami, i altres alts càrrecs militars i civils, segons confirmen tant el mateix exèrcit israelià com l'agència iraniana de notícies IRNA.
L'exèrcit israelià ha precisat que més de 200 avions de combat han participat dels bombardejos, que han tingut un centenar d'objectius arreu del país. Segons l'IDF, es tracta d'objectius militars i nuclears.
Notícies relacionadesPer la seva banda, l'Iran adverteix que Israel pagarà "un alt preu" pels atacs, que assegura que han afectat zones residencials i que a més de matar alguns dels seus comandaments haurien provocat morts civils, segons els mitjans estatals. En aquest sentit, afirma que els bombardejos han impactat contra "zones residencials" en diversos municipis, inclosa la capital, Teheran.
Els mitjans israelians asseguren que l'Iran ha iniciat un atac amb drons contra Israel, que l'exèrcit hauria pogut neutralitzar.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
- Tsygankov ressuscita un Girona que aconsegueix sortir del descens
