La resposta a l'escàndol
ERC, després de la dimissió de Cerdán: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no podrà comptar amb el nostre suport"

La secretaria general de ERC, Elisenda Alamany. /
La dimissió de Santos Cerdán ha impactat amb força al PSOE i al Govern, però també posa en un compromís els partits que fins ara han donat un suport més o menys estable al president Pedro Sánchez. És el cas d'ERC, que aquest divendres ha advertit el president que no podrà comptar més amb els seus vots al Congrés si es demostra que la situació de Cerdán "no és un cas aïllat" i es ramifica cap a l'executiu socialista.
L'encarregada de llançar aquest avís ha estat la secretària general del partit, Elisenda Alamany, que ha considerat que les explicacions que va donar aquest dijous el mateix Sánchez van ser insuficients. "És evident que es necessiten moltes més explicacions. Si aquesta corrupció [de Cerdán] es demostra que està emparada i que la coneixia el president i que estava estesa al Govern de l'Estat, és evident que no podrà comptar amb el suport d'ERC", ha dit la dirigent republicana al programa 'Cafè d'Idees' de RTVE.
Per a ERC les mesures anunciades per Sánchez ahir des de la seu del PSOE són insuficients. No n'hi ha prou amb una remodelació de la direcció del partit o amb una auditoria interna. Consideren que també hi ha d'haver una auditoria al Ministeri de Transports, que està al focus de les investigacions judicials que hi ha en marxa pel cas Koldo. "Sánchez durant molts més dies s'ha amagat i creiem que els fets són molt greus. Haurà de donar molt més la cara", ha dit Alamany.
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Educació a Catalunya Catalunya prohibirà els mòbils també a l'ESO i retirarà tablets i pissarres digitals a Infantil
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- PREVENCIÓ El càncer de pell, disparat: els casos augmenten un 40% en quatre anys a Espanya
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- Illa: "Hem tingut una decepció, però donem la cara i actuem"
- ERC: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no comptarà amb el nostre suport"
- Tempesta judicial i política Feijóo acusa els socis del Govern de ser "còmplices" de la corrupció
- Tempesta judicial i política El Govern descarta una qüestió de confiança sobre Sánchez