INFORMATIUS

Cuatro fitxa el director del canal de TVE 24 Horas

33 Juan Pedro Valentín.

33 Juan Pedro Valentín.

1
Es llegeix en minuts
J. C. ROSADO
MADRID

Cuatro ha fitxat el periodista Juan Pedro Valentín per substituir José María Izquierdo com a cap dels seus Serveis Informatius i del canal de notícies CNN+, en un intent desesperat per contenir la pèrdua d’audiència que pateixen els últims temps els seus telediaris. Valentín ocupava fins ara la direcció del canal de notícies 24 Horas de TVE, després d’haver deixat fa gairebé quatre anys el seu càrrec de director d’Informatius de Tele 5, per discrepàncies amb l’equip directiu de la cadena privada. La tele de Sogecable ha confiat per a aquest important relleu en un professional pròxim a la casa, ja que Valentín va iniciar la seva carrera professional com a redactor d’informatius a la cadena SER.

Cuatro ha hagut de passar els últims mesos pel trago de veure com els informatius dels seus rivals de La Sexta els superaven en audiència. Des de començament de temporada, la quota mitjana dels telediaris de La Sexta és del 7,9%, superior al 7,4% que tenen els de Cuatro. I això malgrat haver avançat a les 20.20 hores el telediari estrella d’Iñaki Gabilondo, amb una mitjana d’audiència que s’ha desplomat aquesta temporada fins al 5,6%, davant el 8% que registra el de Mamen Mendizábal a La Sexta.

Notícies relacionades

Fonts de TVE van atribuir ahir la marxa de Valentín al «funcionament normal del mercat». «Ha rebut una oferta i l’ha acceptat. TVE li agraeix l’excel·lent feina feta», va assenyalar un portaveu».

FORMAT A PRISA / El nou cap d’informatius de Cuatro i CNN+ va cursar el màster de periodisme d’El País abans d’incorporar-se a la SER. D’aquí va passar a Telemadrid, on es va convertir en una cara popular com a presentador del telediari. El 2000, va assumir la direcció dels infor­matius de­ ­Tele 5 fins que, el gener del 2006, va ser rellevat del càrrec i substituït per Pedro Piqueras. Va­lentín no estava d’acord amb la nova ­línia que es volia imprimir als ­informatius i amb la idea de traslladar-los el peculiar estil de Tele 5.