L’atropellament revifa el malestar veïnal a Cornellà pel trànsit
Residents de la zona denuncien la inseguretat i les baralles amb què conviuen des de fa més d’una dècada a causa dels ultres blanc-i-blaus.

La convivència entre l’estadi del RCD Espanyol i els veïns del barri de la Riera de Cornellà, el nucli de la ciutat més pròxim al camp, ha sigut tortuosa des que el club blanc-i-blau es va mudar al municipi del Baix Llobregat el 2009. Les queixes per l’incivisme, els problemes de mobilitat i les baralles i desfasaments dels ultres de l’afició periquita han sigut una constant que, en els últims dies, s’ha revifat arran de l’atropellament multitudinari d’una resident de la zona a una vintena d’aficionats de l’Espanyol que s’arremolinaven als voltants de l’estadi.
Tot i que l’atropellament ha posat el focus a la Riera aquests dies, els veïns afirmen que els problemes d’aparcament, trànsit i seguretat són una constant, pràcticament, cada setmana que juga l’Espanyol. Al barri de la Riera de Cornellà viuen al voltant de 6.000 persones. A l’estadi de l’Espanyol n’entren unes 40.000. Això suposa que la població de la zona es multipliqui per sis o set cada vegada que hi ha un partit important. Així, diuen els veïns, els problemes d’inseguretat i incivisme han sigut habituals des de fa més d’una dècada.
La Marta i el Javier, veïns de la Riera, de 56 i 58 anys, respectivament, i amb dos fills socis del RCE Espanyol, comenten que, en el seu cas, la principal afectació la noten en la possibilitat de trobar aparcament. "Davant l’estadi és tot zona verda. Tots els cotxes que no poden aparcar aquí se’n van a la part del darrere del barri", assenyala el Javier, que demana que el consistori estudiï estendre la zona verda pel barri per evitar problemes. Amb tot, malgrat comentar que hi sol haver "molts d’antiavalots" i "vigilància", diu el Javier que, els dies de partit, eviten passar pels voltants de l’estadi atesa la quantitat de gent que hi ha tirant bengales o borratxa, tot i que, matisen, la majoria és "gent normal".
Malgrat que en termes generals els carrers del barri es tanquen al trànsit quan hi ha partit, l’avinguda del Baix Llobregat és una excepció, ja que, expliquen els veïns, és per on passa l’autobús i serveix de sortida per als veïns del barri, que poden circular gràcies a un distintiu especial. Va ser en aquesta mateixa avinguda on va acabar la dona que conduïa el Peugeot blanc i que va atropellar una vintena d’aficionats de l’Espanyol, un dels quals es manté greu a l’uci.
Desviacions de trànsit
Diferents agrupacions periquites, com va avançar aquest diari, ja havien requerit al club la necessitat de tancar el trànsit al carrer, on es concentren diferents grups d’animació i altres seguidors del RCD Espanyol. Fonts de l’associació de veïns de la Riera van explicar que han tingut reunions des de l’arribada de l’estadi amb l’Ajuntament de Cornellà i els Mossos d’Esquadra per mirar de resoldre alguns dels problemes de trànsit que es generen quan hi ha partit i que s’han arribat a canviar direccions de carrers i s’han planificat desviacions més enllà dels partits per la part posterior del Splau –pròxim al camp de l’Espanyol– per reduir la circulació.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Baròmetre de juny Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- TECNOLOGIES A LES AULES Catalunya prohibirà els mòbils a l’ESO i les tauletes a infantil
- Crònica rosa Bárbara Rey, reina sense corona
- A PARTIR DE LA PRÒXIMA MATINADA El Mundial de Clubs a la televisió
- En clau europea Reformes pendents
- DEBAT SOBRE EL TRANSPORT PÚBLIC Creixement del tramvia i el bus, dos reptes de la mobilitat metropolitana