Crònica

Anastacia, inspirada per 'Mamastacia'

2
Es llegeix en minuts

S’entén perxoua l’americana el que combina brillantors tèxtils, coreografies de casino, interacció amb la platea i una mica d’impostura emocional. És una cosa així, ¿no?That’s entertainment, que cantava Fred Astaire. Principis dels quals pren nota Anastacia, la cantant de Chicago que triomfa més a Lituània, Sud-àfrica i Austràlia que al seu país. Potser l’americanitat d’espectacles com el deHeavy rotationés poc reveladora per als seus compatriotes (Estats Units torna a estar exclosa de la seva actual gira mundial), però entusiasma els europeus, com vam veure dissabte a Cap Roig.

Escenari amb dues escalinates i tres pantalles de vídeo; dues coristes i dos ballarins. Al mig, una cantant, Anastacia, amb aptituds vocals naturals brindades a un aparell sonor en què, més enllà d’alguns èxits afilats, el més original és ella mateixa, amb la seva aura de dona total que l’ha fet pujar posicions en el rànquing d’icones gai. Les coreografies de nois musculosos que tensen les extremitats en fotogèniques taules de gimnàstica i es capbussen en una banyera (sí, va passar ambCowboys and kisses) suposen un pas més en una tradició que va de Cher a Mónica Naranjo. Llicències amb un vague aroma de Mercashow amb les quals Anastacia va envoltar un repertori que es va moure entre el soul-pop lleuger (Defeated), l’r’n’b amb angles (Why d’you lie to me), el rock negroide (Beautiful messed up world) i el disco-kitsch lúdic (Heavy rotation). I balades comI belong to you, on una corista va suplir Eros Ramazzotti, elpartenairede la versió discogràfica.

SINTONIA MATERNA / A mig concert, unaheavy rotationde solos de bateria i baix va alterar el guió. Moments de perill:You’ll be fine, tendre càntic

il·lustrat amb imatges de nens africans i puntuat per un monòleg de la cantant. «Els nens són el futur contra la bogeria d’aquest món», ens va revelar, visionària.

Notícies relacionades

El clímax va arribar quan, tal com havia amenaçat, va entrar en acció Diane Hurley, progenitora d’Anastacia, que es va marcar unAve Mariade Schubert sencer. La senyora Hurley, que la seva filla va batejar com a «Mamastacia», va seguir en escena aIn

your eyes, interpretada a duo. A aquestes coses ens referíem quan parlàvem dexou a l’americana. Per fi, en la recta final es va imposar l’ordre i va reaparèixer una Anastacia molt ficada en el seu paper de diva de l’r’n’b ambNot that kind, I’m outta love iLeft outside alone. Encara sort.