A CATALUNYA

Les trucades per 'bullying' al telèfon de la infància es multipliquen per vuit en sis mesos

L'increment es deu a una "consciència i una sensibilització social més elevades", segons la Generalitat

1
Es llegeix en minuts

Les denúncies per assetjament escolar al telèfon d'Infància Respon de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència de la Generalitat (DGAIA) s'han multiplicat per vuit en sis mesos. El novembre del 2016 el número, al qual es pot trucar per denunciar situacions d'assetjament escolar, va rebre una mitjana mensual de 5 trucades, mentre que el mes de maig la mitjana de trucades rebudes va ser de 40-45, han confirmat a Efe fonts de la Conselleria de Treball, Afers Socials i Família.

L'increment de trucades es deu a una "consciència i una sensibilització social més elevades" contra l'assetjament, segons les mateixes fonts, i coincideix amb la posada en marxa per part del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport del nou número de telèfon per a víctimes d'assetjament escolar.

El número 116111 d'Infància Respon es va crear el 1997, funciona les 24 hores tots els dies de l'any, depèn de la DGAIA, i l'atenen psicòlegs, treballadors socials i educadors, que orienten les famílies en els passos que han de fer per tramitar la denúncia.

Notícies relacionades

L'abril d'aquest any, el Govern va aprovar un decret per reforçar el paper del servei, que introdueix la novetat que es faci el seguiment dels casos a partir d'una trucada setmanal, han informat les mateixes fonts.

A més, el Govern català està preparant una campanya perquè a tots els centres escolars s'informi sobre aquest servei, al qual poden trucar tant les víctimes d'assetjament escolar com les persones que en són testimoni, han informat les mateixes fonts.