ESTUDI DE LA FUNDACIÓ ANAR SOBRE ELS NENS ATESOS
Els casos de 'bullying' detectats es disparen un 75%
L'augment és atribuït a una sensibilització més gran però també a un increment del nombre de víctimes a causa de les noves tecnologies
El 40% dels afectats pateixen l'assetjament durant més d'un any, i el 70%, diàriament
Els casos d'assetjament entre menors atesos per la Fundació ANAR, especialitzada en atenció a nens i adolescents en risc, es van disparar prop del 75% el 2015 a causa de l'augment de la sensibilització social respecte a aquesta plaga però també al creixement del nombre real de víctimes vinculat a la noves tecnologies, el denominat ‘ciberassetjament’.
Les dades figuren a l'estudi presentat aquest dimarts per ANAR i la Fundació Mutua Madrileña i elaborat a partir de les trucades rebudes al telèfon d'ajuda (900202010) de la primera entitat, que funciona des de fa 23 anys.
Si gràcies a aquestes trucades el 2009 es va poder intervenir en 154 casos, uns anys després, el 2014 la xifra ja havia pujat a 328, i l'any passat va ser de 573.
L'anàlisi sobre les dades del 2015 revela que en el 43,9% dels casos l'assetjament havia durat més d'un any, i que en el 70,6% el 'bullying' tenia lloc diàriament.
EL 30% HO AMAGA ALS PARES
Una altra dada que crida l'atenció és que el 30,7% dels nens ho havien amagat als pares per una gran varietat de motius: no fer-los patir, per evitar represàlies de l'escola o els assetjadors, pel temor a una sobrereacció, etcètera. L'edat més habitual de patir assetjament són els 12 i 13 anys, i respecte al sexe, el 51% de les víctimes són noies.
Notícies relacionadesJuntament amb l'informe, s'ha editat una guia per ajudar els professors a detectar i actuar davant possibles casos d'assetjament escolar. També es difondrà per les xarxes socials una campanya dirigida als joves com a "espectadors" del maltractament, els quals conviden a no quedar-se en silenci i a no riure davant aquestes actituds, perquè significa recolzar-les i convertir-se en còmplice.
"Busquem la reacció, només que hi hagués dos o tres nens que diguessin 'ja està bé', la situació canviaria", ha explicat Lorenzo Cooklin, director general de la Fundació Mutua Madrileña.
- Mossos Detinguda una dona víctima de violència masclista després de ser desnonada d’un pis municipal a Reus
- Denúncia d’un exalumne Judici al capellà pederasta del col·legi Pare Manyanet per abusos a un menor: "Em va dir que, si ho explicava, la pròxima vegada seria sense roba"
- Crisi humanitària Cuba registra una apagada al 70% del país després d’esgotar les reserves de combustible
- Un jutjat decidirà si manté o anul·la la sanció de la Generalitat a Orriols per les declaracions sobre immigració
- Exposició El fotògraf Steve McCurry s’instal·la al Palau Martorell amb els seus retrats de la gran família humana
