MÉS ATENCIÓ

Catalunya reforça el telèfon de la infància per a casos de 'bullying', abusos i ciberassetjaments

En nou mesos ha atès 10.265 trucades, la majoria de professionals, pares i mares

1
Es llegeix en minuts

La Generalitat reforçarà el telèfon 116 111 Infància Respon per donar un suport més àgil i eficaç a les trucades relacionades amb casos d'assetjament a les escoles, ciberassetjament o abusos sexuals a nens i adolescents.

Segons ha informat aquest dilluns la Generalitat, aquest reforç de les prestacions del telèfon d'atenció a la infància anirà acompanyada d'actuacions de difusió i informació, principalment entre els joves, per garantir l'accés de tots els menors que pateixin situacions de maltractament i de les persones que en siguin coneixedores.

Els departaments de Treball, Afers Socials i Família i Ensenyament reforçaran en el termini aproximat d'un mes el circuit d'atenció, derivació i intervenció per als casos de 'bullying' comunicats al telèfon 116 111 que garanteixi la derivació especialitzada i la coordinació interinstitucional.

El servei telefònic Infància Respon (116 111) és de caràcter europeu i està present a tots els països, així com en moltes comunitats autònomes, i ofereix informació, assessorament i orientació i atenció sobre qualsevol tipus de demanda que afecti la infància i l'adolescència, també aquelles relacionades amb maltractaments i vinculades al sistema de protecció als nens.

Aquest protocol estableix el número 116111 com a telèfon de referència per a comunicacions de possibles situacions de maltractament les 24 hores del dia els 365 dies de l'any de forma gratuïta i totalment anònima, sense deixar rastre.

Notícies relacionades

Els nou primers mesos de l'any el telèfon 116 111 Infància Respon ha atès a Catalunya 10.265 trucades, la majoria de professionals, pares i mares.

Ara, el telèfon vol promocionar-se en els equipaments, centres i àmbits on els menors desenvolupen activitats perquè coneguin millor aquesta eina al seu servei.