ANUNCI DEL MINISTRE

El Govern de Madrid recorre els desenvolupaments catalans de la LOMCE

Ensenyament difereix en el tractament d'assignatures segons les especialitats

cjane34502992 gra036  santander  29 06 2016   el ministro de educaci n  cu160629133629

cjane34502992 gra036 santander 29 06 2016 el ministro de educaci n cu160629133629 / Roman G Aguilera

1
Es llegeix en minuts

El Govern de Madrid ha recorregut la normativa catalana que desenvolupa els currículums de la Lomce perquè considera que no es correspon amb el que estableix la llei, segons ha dit el ministre d'Educació, Íñigo Méndez de Vigo, que ho ha justificat perquè s'ha decidit presentar un recurs després de "parlar molt" amb la Generalitat sense que s'hagi pogut arribar a un acord.

Méndez de Vigo ha explicat que el Ministeri no està d'acord "en punts molt concrets" de com ha desenvolupat Catalunya aquesta qüestió, mentre que la Generalitat manté que la seva interpretació està d'acord amb la llei. "En alguns casos hem resolt el conflicte i en altres no hem pogut arribar a un acord. Al final hauran de ser els tribunals els que diguin qui té raó", ha assenyalat.

Méndez de Vigo ha subratllat que la Lomce està en vigor, Espanya és un Estat de dret i les lleis "s'han de complir". I també ha defensat que les comunitats autònomes han trobat en el Ministeri "diàleg, obertura i voluntat d'arribar a acords".

L'octubre del 2015 el ministeri va enviar un requeriment a Ensenyament dient-li que el desenvolupament curricular d'ESO i Batxillerat no s'ajustava a la LOMCE. Com que la Generalitat no va fer els canvis que se li van assenyalar, al gener el Govern va presentar un recurs contenciós administratiu.

DIVERGÈNCIES DE CRITERI

Notícies relacionades

Les mateixes fonts han detallat que el desenvolupament curricular de Catalunya inclou una sèrie de "matèries compactades" no establertes en la norma. Per exemple, la llei distingeix entre Matemàtiques Orientades a les Ensenyances Acadèmiques o Matemàtiques Orientades a les Ensenyances Aplicades (perquè a quart de l'ESO els alumnes escullin en funció del que estudiaran a Batxillerat o a FP) i la Generalitat les ajunta en una única assignatura troncal que denominen Matemàtiques acadèmiques aplicades.

A més, en lloc de dividir les assignatures en troncals, específiques i de lliure configuració autonòmica com fa la Lomce, Catalunya les diferencia en matèries comunes, optatives i optatives d'oferta obligatòria.