Rams a domicili

Flobox porta des de Barcelona a casa del client flors de manera fixa, a partir de 22 euros al mes de quota

zentauroepp39209592 barcelona  7 06 17  adriana garcia en su negocio de suscripc170715125639

zentauroepp39209592 barcelona 7 06 17 adriana garcia en su negocio de suscripc170715125639 / CHRISTIAN MORALES

2
Es llegeix en minuts
Carme Escales
Carme Escales

Periodista

ver +

Hi ha unes 150 llars, botigues, restaurants o oficines, en diferents ciutats i pobles, on almenys un dia al mes entren flors fresques. Les reben els clients de Flobox (Flobox.es), una empresa de flors per subscripció de Barcelona que lidera Adriana García, una barcelonina de 35 anys. Per a ella significa molt tenir a prop flors fresques, fins i tot va estudiar els beneficis sobre la salut i el benestar emocional. El bon humor que li infon a ella un ram de flors ha canalitzat el que és des de fa cinc mesos Flobox, el seu pròsper negoci.

    

L’emprenedora va deduir que, si les flors alegren els espais i tothom ho reconeix però difícilment es troba el moment per anar a buscar un ram, facilitar que siguin les flors les que arribin puntualment un dia de cada mes a casa o al lloc de treball podria interessar a molta gent. I, senzillament, va activar aquest servei. Ho va fer amb dos socis, Jofre Banquells, professional del màrqueting, i Ferran Sánchez, tècnic floral, propietari de diverses floristeries a Barcelona.

    

Amb una inversió inicial de 1.000 euros i una previsió de facturar 50.000 euros aquest primer any, Flobox espera superar els 200 clients després de l’estiu. El principal repte per a aquesta nova empresa ha sigut néixer en un país en què «ni la cultura floral ni l’hàbit de comprar per subscripció estan arrelats», precisa García. «A França, no hi ha ningú que vagi de visita a una casa sense portar-hi flors», apunta. «I el model de negoci per subscripció també en altres països, com els EUA, funciona molt bé», precisa. Inspirant-se en aquests exemples, va donar gas a la seva idea de popularitzar aquí el que ja és comú allà. «La popularitat de Netflix o Spotify demostren que el negoci per subscripció és una tendència que també pot funcionar a Espanya», subratlla.

    

Flobox ofereix tres modalitats de subscripció a 22, 40 o 72 euros al mes, per rebre flors una, dues o quatre vegades al mes. El 95% de les flors que entreguen procedeixen de mitja dotzena de productors del Maresme que centralitza un mateix proveïdor. «Només en algun cas portem flor d’Holanda», concreta la directora de la plataforma.

Espècies poc habituals

«Són flors de temporada que no es troben habitualment a les floristeries», explica. Craspèdies, peònies, dàlies, ranuncles o paniculates, entre d’altres, arriben a Barcelona cada dilluns cap a les vuit del vespre i es preparen els rams. La mercaderia viatja sempre de nit. Dimarts, de 9 a 19 hores, van arribant de mica en mica als seus destins.

Notícies relacionades

    

«Tenim clients a Barcelona i Madrid, i en poblacions com Girona o Castejón de Navarra. Cobrim el territori espanyol i ens agradaria entrar aviat a Portugal», diu García. «La nostra plataforma on line ens permet donar-nos a conèixer a través de les xarxes. A Instagram, les nostres clientes [les dones són el 95% dels subscriptors] pengen les fotos dels seus rams», afegeix García, que, via WhatsApp i on line facilita el contacte amb la seva clientela.