PER FER FRONT AL COVID-19

L'Hospital de Viladecans amplia un 30% la seva capacitat i incorpora 65 nous professionals

El centre està treballant per incrementar un 10% més la seva dotació de llits en cas que sigui necessari per fer front a la pandèmia del coronavirus

També s'ha augmentat en un 65% el personal de neteja i s'ha engegat una campanya per enviar missatges de recolzament a pacients i sanitaris

52289337 60

52289337 60 / Zhang Yuwei (AP)

1
Es llegeix en minuts
El Periódico/ACN

L’Hospital de Viladecans ha incrementat la seva dotació de llits un 30% i ha incorporat 65 nous professionals per fer front a la pandèmia del coronavirus. A través d’un comunicat, aquest divendres el centre del Baix Llobregat ha assegurat que està treballant per ampliar un 10% més la seva capacitat en cas que sigui necessari.

En el marc dels canvis estructurals i organitzatius que s’estan duent a terme aquests dies al centre per respondre a l’emergència sanitària, també s’ha creat una àrea d’atenció als pacients més greus, on se’ls pot proporcionar una atenció «més adequada» fins que se’ls traslladi a un hospital de tercer nivell, en cas que ho requereixin. 

També s’han reservat ‘zones netes’ per atendre malalts amb altres patologies i sense el virus per evitar el risc de contagi. En paral·lel, l’àrea ambulatòria continua reservant consultes per donar assistència a les visites i els tractaments que no es poden ajornar, i a més s’ha mantingut l’activitat quirúrgica greu o inajornable. 

Més professionals i visites restringides

Per poder donar una bona resposta a la situació actual, des del centre asseguren que s’han contractat més de 65 professionals nous i s’ha reorganitzat tota la plantilla amb l’objectiu de poder assumir l’increment de les càrregues de treball. Així mateix, s’ha augmentat en un 65% el personal dedicat a la neteja del centre. 

A més, i per motius de seguretat, des de divendres passat, 20 de març, s’han restringit les visites de familiars i acompanyants, que no podran visitar els pacients mentre duri la crisi sanitària. Per compensar aquesta limitació, es fa un contacte telefònic cada tarda amb les famílies per informar-los de l’evolució de l’ingrés, i es permet als pacients fer videoconferències mitjançant tauletes.

Notícies relacionades

D’altra banda, s’ha engegat la campanya ‘Paraules que curen’ perquè tota la ciutadania pugui fer arribar missatges d’ànim, cartes o dibuixos a pacients i professionals, de manera personalitzada i col·lectiva. Es poden enviar per correu electrònic i el personal del centre s’encarregarà d’imprimir-los i fer-los arribar al seu destinatari o destinataris. 

Més notícies de Viladecans a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA