Educació
L'Escola Angela Roca de Viladecans es converteix en referent d'innovació pedagògica
El centre participarà en un concurs per dissenyar un room escape virtual amb el software Scratch, que se celebrarà durant el Mobile World Congress
El treball constant de l'Escola Angela Roca de Viladecans per acostar la tecnologia a les aules ha permès a aquest centre educatiu formar part del programa 'Tecnologies digitals per a l'aprenentatge' de la Generalitat.
D'aquesta manera, fa tres cursos que l'Escola Angela Roca va començar els tallers de programació informàtica a través de la plataforma Scratch. Des d'aleshores, l'escola ha desplegat una línia de treball que conjuga la programació i la robòtica tant en el cicle infantil com al llarg de tota la primària.
Els més petits comencen en aquest món a través dels Beebots, uns robots que els nens i nenes han de programar per resoldre situacions d'aprenentatge com 'escriure' les seves primeres paraules. L'Scratch Júnior i l'Scratch són les eines de programació que treballen els alumnes en els primers cicles de primària. El desenvolupament de la lògica i la creativitat es fonamenten en aquestes eines que, ja en el cicle superior, aplicaran a la robòtica mitjançant el software de mblock.
A més, l'Escola Angela Roca també té un projecte de col·laboració amb l'Institut Torre Roja per aprofitar els recursos i fer les assignatures de robòtica en aquest centre de secundària.
Gràcies a 'Tecnologies digitals per a l'aprenentatge' el centre podrà continuar desenvolupant les competències digitals de l'alumnat incentivant la seva motivació i promovent la vocació cientificotecnològica.
Notícies relacionadesDe fet, l'Angela Roca participarà de les dues línies de treball que té aquest programa educatiu. Per un costat, a través de la seva proposta d'aplicació de les tecnologies digitals amb el fi d'incloure-les en la vida del centre, s'acreditarà la transformació digital de l'escola i, per un altre costat, es participarà de la iniciativa 'mSchools'. Aquesta proposta didàctica impulsada per la Fundació Mobile World Capital Barcelona permet als alumnes de 6è de primària participar en un concurs per dissenyar un room escape virtual amb el software Scratch. El concurs se celebrarà a finals de febrer durant el Mobile World Congress.
Educació primària Educació infantil Innovació educativa Educació a Catalunya Mobile World Congress 2022
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes