Enquesta

El menjar és el servei més mal valorat a l'Hospital de Viladecans i els centres de l'ICS

Els usuaris posen un "notable alt" al conjunt de l'atenció rebuda en els diferents hospitals de l'Institut Català de la Salut

fotonoticia 20160408134959 1280

fotonoticia 20160408134959 1280

2
Es llegeix en minuts
EUROPA PRESS / VILADECANS

El menjar és el servei més mal valorat pels usuaris dels hospitals de l'Institut Català de la Salut (ICS), amb un grau de satisfacció del 58,28%, seguit per les llistes d'espera, que els usuaris puntuen satisfactòriament amb un 73,24%.

Són dades sobre la valoració de l'atenció sanitària rebuda per part d'usuaris d'hospitals i ambulatoris de l'ICS, que gestiona 284 equips d'atenció primària, cosa que suposa un 77% del total de Catalunya, i vuit hospitals com l'Hospital de Viladecans, Vall d'Hebron, Bellvitge, Germans Trias, Arnau de Vilanova de Lleida, Joan XXIII de Tarragona, Josep Trueta de Girona i Verge de la Cinta de Tortosa.

Els resultats, procedents del Pla d'enquestes de satisfacció (Plaensa) 2015, publicat pel Servei Català de la Salut (CatSalut), indiquen en referència als centres d'atenció primària (CAP) que els àmbits amb menys puntuació són la facilitat per obtenir dia de visita, un 69,88% de grau de satisfacció, el temps que es triga a atendre el telèfon, amb un 69,47%, i la puntualitat per entrar a la consulta, amb un 56,04%.

Malgrat aquests aspectes "millorables", el global de l'atenció sanitària rebuda ha sigut un notable alt amb una nota de 7,92 sobre 10 en l'àmbit de l'atenció primària i de 8,33 sobre 10, en els centres hospitalaris.

En atenció primària, els usuaris valoren "molt positivament" el servei de sol·licitud de visites a través d'Internet (98,36%), la claredat de les explicacions dels professionals (96,41%), la neteja dels CAP (95,76%), el tracte dels metges (95,20%) i d'infermeria (94,75%), i el temps de la visita (91,27%).

Un 88,63% dels enquestats assegura que tornaria al mateix ambulatori, i la xifra és del 92,24% en el cas dels hospitals.

En relació amb l'atenció als hospitals, valoren amb un 96,35% el tracte del personal d'infermeria, amb un 95,79% el del metge, i amb un 94% el d'admissions.

També valoren positivament l'ajuda rebuda per controlar o alleujar el dolor (95,79%), les explicacions sobre el funcionament de l'hospital (95,66%), la sensació d'estar en bones mans (95,65%), i la informació rebuda.

ELS ESTUDIS PLAENSA, AVALUADORS

Els estudis Plaensa avaluen la qualitat de servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb els diferents serveis sanitaris públics, i els resultats serveixen per dissenyar i implementar estratègies de millora de la qualitat en la provisió d'aquests serveis.

En l'enquesta d'atenció primària es van realitzar, entre el 29 de setembre i el 7 de desembre, un total de 29.525 entrevistes telefòniques aleatòries entre persones de 15 anys o més que havien sigut usuàries durant l'últim any de serveis sanitaris.

Notícies relacionades

Respecte a l'hospitalària, es van fer 4.691 enquestes telefòniques aleatòries entre persones de 15 anys o més que havien estat ingressades en centres del Sistema Sanitari Integral d'Utilització Pública (Siscat) com a mínim dues nits.

Més notícies de Viladecans