El tema inèdit veu la llum
Rosalía llança ‘Despechá’, la cançó més esperada de l’estiu
Cinc espòilers del ‘Motomami Tour’ que caracteritzen els innovadors concerts de Rosalía
Rosalía triomfa a Barcelona amb el seu art pop dominador

La inèdita cançó autoproclamada tema de l’estiu ha vist la llum aquest dijous a la matinada . I sí, es tracta de ‘Despechá’ –també ‘De lao a lao’–, una cançó que Rosalía ha cantat com a tema exclusiu als concerts del ‘Motomami Tour’ i que s’ha fet viral des que es va cantar per primera vegada a Almeria.
Anunci a Bilbao
L’anunci es va fer poques hores abans del llançament, en un concert de la seva gira que l’artista estava fent a Bilbao. Així doncs, ràpidament les xarxes es van omplir de gent ansiosa de poder reproduir la cançó, per fi, als seus dispositius i completa.
Diversos comptes van confirmar i van difondre la notícia a través de diversos tuits, i fins i tot es va crear el ‘hashtag’ #DespecháTonight amb tots els missatges de suport i ànsies que el tema per fi veiés la llum. Així doncs, trenta minuts abans de l’estrena, la paraula ‘Despechá’ va escalar la llista de tendències de Twitter fins a arribar al número dos.
Però Rosalía no va deixar clar en quin moment de la nit sortiria i, amb tots els fans connectats a les 0.00 h, expectants, la cantant va tornar a sorprendre publicant la cançó a altes hores de la matinada primer a la plataforma Tidal i a posteriori a Spotify i Apple.
Ja abans del llançament, una alternativa que van buscar els més impacients va ser una versió que es va publicar a YouTube amb un fragment d’aquesta cançó en bucle per poder tenir-la d’una manera més estesa, però molts no es van conformar només amb la tornada.
Fins i tot abans i després dels concerts de la cantant, la gent taral·lejava ‘Despechá’, la reproduïa al seu mòbil i fins i tot al seu cotxe, mentre esperaven desitjosos que sortís la cançó per no haver de repetir la mateixa tornada en bucle.
Exclusiva
El factor de cantar cançons inèdites sense publicar és un mètode que alguns artistes, com Bad Gyal o diversos ‘dj’, utilitzen per poder crear més expectatives sobre una cançó i augmentar les ganes que la data d’estrena s’anunciï, o simplement provar si el públic les rep bé abans de llançar-les a la xarxa.
Notícies relacionadesAixí doncs, Rosalía va aprofitar la fama i la gran rebuda que va tenir per part del seu ‘fandom’ i va retroalimentar aquestes infinites ganes que ‘Despechá’ sigui pública per a tothom amb un vídeo a Tiktok que també va publicar al seu Instagram:
I, com s’ha pogut comprovar, el fenomen ‘Despechá’ ha aterrat massa bé i amb moltes expectatives complertes.
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- FUTBOL Mor Diogo Jota, el davanter del Liverpool, en un accident de trànsit
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»