SENSE FERITS

Els autobusos de Madrid no poden suportar la calor

S'incendia el segon autobús de l'EMT aquesta setmana

La flota és molt antiga i no aguanta circular les 24 hores amb aire condicionat, diu l'empresa

bus-emt

bus-emt

1
Es llegeix en minuts

Un autobús de l'EMT (Empresa Municipal de Transports) ha cremat aquest dimecres a Madrid, el segon en tres dies, aquesta vegada al carrer Velázquez i amb un sol afectat per inhalació lleu de fum, el conductor, que va desallotjar a temps els 80 passatgers que viatjaven aleshores dins el vehicle.

Emergències Madrid han explicat que el succés ha tingut lloc al voltant de les 8.00 hores al carrer Velázquez número 10.

S'han hagut de tallar al trànsit dos carrils per precaució i per deixar actuar les dotacions de Bombers de Madrid que s'hi han desplaçat.

El foc, ja extingit, s'ha concentrat a la part del darrere de l'autobús, al voltant del motor. El vehicle ha patit a més una fuga de combustible que els bombers han contingut.

Fins a la zona s'hi han desplaçat efectius del Samur Protecció Civil per atendre el conductor de l'autobús, que ha patit una inhalació lleu de fum, així com els 80 passatgers, que han sigut desallotjats a temps i no han tingut cap problema. Tots han sigut donats d'alta allà mateix.

L'EMT ha assenyalat que l'autobús, matriculat el juliol del 2005 i amb motor de dièsel, és de la línia 19, que cobreix el trajecte comprès entre la plaça de Legazpi i la plaça de Cataluña. El vehicle serà analitzat als tallers de l'EMT per detectar les causes de l'incendi.

Notícies relacionades

El dilluns 17 de juliol un altre autobús de l'EMT es va incendiar a la cruïlla de l'avinguda Cardenal Herrera Oria amb el carrer Isla de Tabarca després que el conductor desallotgés les 15 persones que en aquell moment viatjaven a l'interior del vehicle.

Des de l'EMT han comentat que la flota de vehicles té una edat mitjana "molt alta" i en els dies de calor estan "sotmesos a condicions de treball extremes", ja que alguns circulen durant les 24 hores al dia amb l'aire condicionat posat "tota l'estona", fet que suposa "un esforç extra" per al motor.