OPOSICIÓ A L'ACORD FEMP-HISENDA

Ballart s'afegeix als alcaldes que rebutgen prestar els superàvits municipals a l'Estat

«Continuo pensant que aquestes restriccions imposades per l'Estat castiguen injustament els ajuntaments i per tant la ciutadania», manifesta el primer regidor

L'acord el van firmar el 7 d'agost els alcaldes de Cadis, Granada, Lleida, Madrid, Múrcia, Pontevedra, Reus, Santa Cruz de Tenerife, València i Saragossa

ballart

ballart

1
Es llegeix en minuts
ACN / El Periódico

L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, s’ha adherit a la declaració conjunta d’alcaldes espanyols per demanar a l’Estat que revoqui l’acord al qual va arribar Hisenda amb la FEMP sobre l’alliberament dels romanents i l’ús dels superàvits municipals.

La declaració mostra un «rebuig total» del decret llei aprovat, ja que considera que «vulnera l’autonomia financera de les entitats locals i suposa una confiscació dels superàvits municipals».

També critiquen que es vulgui excloure els ajuntaments que no disposen de romanents del repartiment dels fons provinents dels pressupostos de l’Estat. «Continuo pensant que aquestes restriccions imposades per l’Estat castiguen injustament els ajuntaments i per tant la ciutadania», apunta Ballart.

Els alcaldes reclamen que el Govern es replantegi els ajuts estatals als municipis i es redueixin les limitacions financeres 

L’acord de rebuig el van firmar el 7 d’agost els alcaldes de Cadis, Granada, Lleida, Madrid, Múrcia, Pontevedra, Reus, Santa Cruz de Tenerife, València i Saragossa, i ara criden a l’adhesió de tots aquells alcaldes de municipis de més de 100.000 habitants.

Notícies relacionades

Els alcaldes signants tenen previst demanar una reunió amb el Govern espanyol perquè replantegi els ajuts estatals als municipis i es redueixin les limitacions financeres imposades als ajuntaments, eliminant la regla de despesa, el concepte de dèficit i d’estabilitat, almenys, per a l’any 2021.

Més notícies de Terrassa en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA

Temes:

Ajuntaments