TENNIS
Djokovic arrabassa oficialment el número 1 a Carlos Alcaraz en el rànquing ATP
El tennista serbi Novak Djokovic va ascendir aquest dilluns de manera oficial al primer lloc del rànquing mundial de l’ATP, on iniciarà la seva setmana 374 amb aquest privilegi després de conquerir per desena ocasió en la seva carrera l’Obert d’Austràlia i rellevant l’espanyol Carlos Alcaraz.
El de Belgrad torna al cim del tennis masculí set mesos després d’ocupar-lo per última vegada i després de guanyar el seu vint-i-dosè Grand Slam. ‘Nole’ suma 7.070 punts i està ara davant del murcià (6.730), que per lesió no va poder jugar a Melbourne, i el grec Stefanos Tsitsipas (6.195), que puja al tercer lloc gràcies al fet d’haver estat finalista.
D’altra banda, el manacorí Rafa Nadal baixa des de la segona fins a la sisena posició de la classificació mundial (3.815) després de caure a Austràlia en la segona ronda i no poder defensar els punts pel seu títol del 2022. En el ‘top 20’ es manté també Pablo Carreño (16), mentre que Roberto Bautista, el millor de l’‘Armada’ a Melbourne, es queda el 24.
Swiatek, la número 1 femenina
Quant al rànquing mundial de la WTA, la polonesa Iga Swiatek, malgrat no arribar a les rondes decisives de l’Obert d’Austràlia, es manté com a número u del món una setmana més (10.485 punts), ara davant de la campiona del primer gran de l’any, la bielorussa Arina Sabalenka (6.100). El tercer lloc és per a la tunisiana Ons Jabeur (5.210), que tampoc va brillar a Melbourne.
La millor espanyola en la classificació continua sent Paula Badosa, tot i que la catalana, que no va poder jugar per lesió el Grand Slam oceànic i que perd cinc llocs més per quedar-se fora del ‘top 20’, en el vint-i-unè lloc.
La castellonenca Sara Sorribes i la granadina Nuria Párrizas són la 74a i 75a del món, mentre que la hispanoveneçolana Garbiñe Muguruza, eliminada en la seva estrena a Austràlia, continua perdent posicions i ja és la 82a, quatre llocs davant d’una Rebeka Masarova que es consolida entre les 100 primeres gràcies al seu òptim gran, al qual va arribar a la tercera ronda després de classificar-se des de la prèvia.
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- "Si paro atenció, sento l’infinit"
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- Aquesta nit A TV3 El resum de Quim Masferrer
- Així estan les enquestes de les eleccions generals a Espanya
- Anàlisi del fenomen del suïcidi (I) Per què els homes moren més per suïcidi: una bretxa que no és innata i creix amb l’edat
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Sinistre al Pròxim Orient Els turistes de l’accident a l’Aràbia Saudita eren de la província de Barcelona
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
