CANVI SORPRENENT

Federer, el nen de Nike, es passa a Uniqlo

Després de 20 anys de relació amb la marca nord-americana, el suís (36 anys) firma un contracte d'una dècada per quadruplicar el seu salari

zentauroepp44109299 tennis   wimbledon   all england lawn tennis and croquet clu180703125706

zentauroepp44109299 tennis wimbledon all england lawn tennis and croquet clu180703125706 / ANDREW BOYERS

1
Es llegeix en minuts
Irati Vidal / Barcelona

La carrera professional de Roger Federer es resumeix en poques paraules: elegància, èxit i Nike. El tennista suís, un dels millors de la història, és el símbol de la marca nord-americana des de fa 20 anys. Però l’idil·li ha arribat a la seva fi.  Federer, a prop de complir 37 anys, ha protagonitzat un dels canvis de patrocini esportiu més sorprenents dels últims temps i ha abandonat Nike per abraçar-se a Unqilo.

La marca japonesa, que va vestirNovak Djokovic entre el 2012 i el 2017 i que tenia en el seu compatriota Kei Nishikori el seu reclam més gran, ha fitxatFederer. Així es va poder veure al Centre Court de Wimbledon, on el tennista va aparèixer per primera vegada amb roba d’Uniqlo. I sense el seu característic logo RF, línia exclusiva que el suís havia dissenyat amb Nike. "El logo de moment es queda amb ells, però espero que més aviat que tard pugui tornar amb mi. Espero que Nike ajudi en el procés. Són les meves inicials, són meves. A curt termini les recuperaré", va precisar després el tennista.

Contracte milionari

Notícies relacionades

Federercobrava un sou anual de 7 milions d’euros per part de Nike. Amb Uniqlo ingressarà 30 milions de dòlars a l’any per 10 temporades, una quantitat que la marca nord-americana es va negar a igualar. A més, els asiàtics ajudaran el suís a portar el tennis a nous territoris, el faran partícip de les innovacions tecnològiques i de disseny de la marca i el convertiran en ambaixador quan es retiri.

"És un dels més grans campions de la història", explicava el comunicat de Tadashi Yanai, fundador i president d’Uniqlo. "El respecte que sento cap a ell va més enllà de l’àmbit esportiu. La nostra col·laboració girarà entorn de la innovació dins i fora de la pista. Compartim l’objectiu de provocar un canvi positiu al món, i espero que junts puguem brindar la millor qualitat al nombre més elevat de persones", concloïa.