Previsió meteorològica
Temps a Catalunya, avui dissabte 22 de juliol del 2023: es moderen les temperatures
¿Què és la marinada, el vent que regula la calor a Barcelona?
Onades de calor a Espanya: més freqüents, llargues i intenses en l’última dècada
¿Per què a Barcelona no plou com a la resta de Catalunya?
¿Què és una nit tropical?
Cap de setmana en què el termòmetre afluixarà abans d’iniciar-se un altre pic de calor
Catalunya afronta un cap de setmana de temperatures més moderades, en un parèntesi breu en què els termòmetres afluixaran després del pic de rècord d’inici de la setmana i el que, previsiblement, ens tocarà patir dilluns vinent.
Així, aquest dissabte, 22 de juliol, estarà marcat per ser una jornada que des de mig matí es mantindrà entre poc ennuvolada i amb el cel clar a la majoria del territori, tot i que al terç sud es mantindrà molt ennuvolat per núvols baixos fins al migdia.
Tot i així, a partir del migdia la nuvolositat augmentarà al Pirineu oriental i al Parc Natural dels Ports on quedarà completament molt ennuvolat; en aquestes zones és possible que arribin les pluges a la tarda, que localment aniran acompanyades de tempesta i seran d’intensitat forta, i s’extendran cap al flanc sud a les Terres de l’Ebre.
Els termòmetres es mantindran estables, encara amb un lleuger descens a les zones on hagi plogut de matinada o tarda i la possibilitat que la mínima repunti al litoral.
Notícies relacionadesLa setmana acabarà tranquil·la, amb domini de l'ambient assolellat malgrat la possibilitat d'algun ruixat al Pirineu. La vinent s'iniciarà amb pocs canvis, el més rellevant la temperatura que pujarà. pic.twitter.com/nqjTFzo8P7
— Meteocat (@meteocat) 13 de julio de 2023
De cara a diumenge, es preveu un repunt suau dels termòmetres, que despuntarà a partir de dilluns.
Al cel alternaran núvols i clarianes, però amb domini del sol la major part del dia, i pluges sense, en principi, gran incidència a l’extrem sud i al Pirineu occidental.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Joan Roig, d’Alcanar, primer alcalde que dimiteix pel canvi climàtic
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
