Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: El ‘pelotazo’, els Beagle Boys davant els Dalton

Són llestos, es mouen ràpid i manegen recursos importants. Buscaven un ‘pelotazo’. I en principi sembla que ho han aconseguit. Aquest negoci que han emprès Gerard Piqué i Ibai Llanos, fusionant la pilota de futbol (Kings League) amb un núvol de ‘streamers’, ‘twitchers’, ‘youtubers’ i sobretot ‘gamers’, és analitzable.
Sota la forma d’un gran xou, pretenen una addicció generalitzada. Una vegada aconseguida la dependència, el negoci, la monetarització, va de la mà. He seguit amb atenció l’especial ‘30 minuts’ que TV-3 li ha dedicat, i la subsegüent emissió en diferit de la primera final de la Kings al camp del Barça. La disjuntiva a què s’enfrontava TV-3 és interessant: si això funciona i no hi donem visibilitat ni suport, perdrem la nostra part de ‘pelotazo’, degueren pensar. I més amb el president Pere Aragonès a la tribuna del camp. O sigui que li han dedicat a l’esdeveniment una colossal nit temàtica. El negoci ha funcionat: el ‘30 minuts’, 396.000 espectadors; el partit subsegüent, 228.000. Per als organitzadors, el negoci encara ha sigut més gran: es parla de milions de criatures seguint la final des dels PC, mòbils i tauletes.
Notícies relacionadesPiqué ha explicat que aquesta invenció seva amb Llanos sorgeix d’una necessitat: el futbol tradicional és lent i anquilosat, «dels 90 minuts de joc, 40 la pilota està aturada». I afegeix: «S’ha de buscar l’‘exciting’ constant». Bé, cal dir-li a Piqué que això ja ho van inventar fa molts anys alguns nord-americans experts en el ‘business’ esportiu quan van potenciar el bàsquet. Cada minut i mig, un gol, una cistella. Pujada d’adrenalina constant. Cada 60 segons, un orgasme col·lectiu de les masses. Molt més ràpid i trepidant que la Kings.
Aquí el que ha passat és que Piqué, que és llest, se n’ha adonat que la FIFA, la UEFA, la Federació Espanyola, etcètera, manegen un negoci colossal (Qatar, Aràbia Saudita, milions a manta, maletins anant i venint) i els ha dit: jo també muntaré el meu tinglado i ja ho veureu. I ha recorregut a Ibai i companyia perquè sap que milions de nens i joves del món mundial, enganxats hores i hores als videojocs, en són la clau. Per a la següent Kings jo de Piqué hi posaria Tebas, Florentino, Laporta, i que tirin penals. Els Beagle Boys davant els Dalton.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»