Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: El mediador, Tito Berni, un general, un ‘chocho volador’...

Notícies que tapen altres notícies. Fotos que tapen altres fotos. La tele és com una ceba: la capa de l’escàndol que ens ensenyaven ahir, avui és substituïda perquè una nova capa escandalosa protagonitza els informatius.
La colossal metamorfosi de Tamames, que partint de larva comunista ara vola com a arna de Vox; els pagaments del Barça a Negreira, amb quatre presidents enfangats en l’assumpte; la petició de 15 anys de presó per a Jorge Fernández Díaz per les seves notables tasques de paleta de clavegueres; les declaracions de Laura Borràs en el seu judici, que resulta, segons ella, que l’administradora és la maligna.... Capes i capes noticiables de ceba que en el gran telehipòdrom estatal ens les van sobreposant, i cada una tapa l’anterior de manera successiva. Adverteixin vostès que molts d’aquests casos tenen la corrupció com a protagonista.
Notícies relacionadesI nosaltres, l’audiència, davant aquesta allau successiva, acabem normalitzant aquesta superposició de corruptes. Com diu el multipremiat periodista argentí Jorge Lanata: «La corrupció és com l’aire condicionat, quan te la instal·len sents soroll, però de seguida t’hi acostumes». En les últimes hores la notícia estrella sobre corrupció és l’anomenat ‘cas Mediador’. Algun imperi televisiu s’ha distingit de la resta donant-la amb una intensitat superlativa. És el cas d’Antena 3 TV. A les seves ‘Noticias 21h’ de dimarts li van dedicar 10 minuts seguits, gairebé el 30% de la durada de tot l’informatiu. També a les ‘Noticias 15h’ d’aquest dimecres, el minutatge va ser el mateix. És útil cronometrar l’atenció que les cadenes dediquen a un assumpte. Ens permet a l’audiència conèixer quins corruptes els interessa ressaltar, i amb quins corruptes es fan més les distretes. Diners, suborns, polítics, empresaris, drogues, prostitutes... «¡Un cop per al partit socialista!», asseguraven en aquestes ‘Noticias 15h’ d’A-3 TV.
Home, vistes les criatures que protagonitzen aquest cas, cal reconèixer que és tan viscós com cutre. A ‘El intermedio’ disfrutaven detallant-nos-en la nomenclatura. Marco Antonio, ‘el Mediador’; l’exdiputat Tito Berni; l’exgeneral de la Guàrdia Civil Espinosa; la seva amant Adelaida, àlies ‘Chocho volador’... ¡Ahh! No sé quant durarà el focus televisiu sobre aquesta capa de la ceba, però fins que no arribi la pròxima corrupció estarem entretinguts.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»