Comicis del 14-F
L’últim debat electoral de les catalanes serà a La Sexta
Ana Pastor moderarà el dijous dia 11 la trobada decisiva dels principals candidats a la presidència del Govern
La Sexta celebrarà el dijous 11 l’últim debat de campanya de les eleccions catalanes del 14-F, a què assistiran els candidats dels nou partits polítics més importants. Ana Pastor, directora d’‘El objetivo’, serà l’encarregada de dirigir i moderar ‘El debate’, que precedirà l’emissió d’‘Al rojo vivo’ des de Barcelona el divendres 12.
El debat decisiu comptarà amb la presència de Carlos Carrizosa (Ciutadans), Laura Borràs (JxCat), Pere Aragonès (ERC), Salvador Illa (PSC), Jéssica Albiach (Catalunya en Comú-Podem), Dolors Sabater (CUP), Alejandro Fernández (PP), Ángels Chacón (PDECat) i Ignacio Garriga (Vox). Tots ells debatran a tres dies de la celebració dels comicis, de manera que no hi haurà més marge de maniobra.
Pastor ja ha actuat com a moderadora en altres debats anteriors d’Atresmedia. El format d’‘El debate’, que s’emetrà des de Barcelona, s’inspira en els celebrats en les eleccions del Regne Unit, caracteritzats per la flexibilitat, l’obertura en els temes i la preeminència de l’interès periodístic.
Set multiusos
El set, ubicat a l’espai Utopia de Barcelona, comptarà amb un disseny de Juan Ramón Martín, director d’Imatge i Creativitat d’Atresmedia, i servirà també per acollir l’emissió de l’especial ‘ARV: Objetivo Cataluña’, dirigit i presentat per Antonio García Ferreras, i de la programació especial de La Sexta per al seguiment de la jornada electoral catalana.
El 2017, la cadena va emetre ‘17-D: El debate’, amb set candidats, que va reunir més de 2,5 milions d’espectadors i va liderar a la seva franja amb una quota mitjana del 13,4%. En les últimes eleccions generals va posar en marxa ‘7-N: La última oportunidad’, amb cinc candidates de les principals formacions d’àmbit estatal, que van ser seguides per més de 3,1 milions d’espectadors i una mitjana del 19,2%. Aquest debat es va convertir en l’emissió més vista de la cadena i va registrar el seu màxim en el ‘prime time’ amb un 14,8%.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook
- Apunt El somriure de la Gioconda