NOVA FINESTRA DE LA TDT

El nou canal DKiss aposta per 'Vivir bailando' i la música

El zumba serà el protagonista del 'docu-reality' de dansa produït per Zeppelin

tecnicomadrid33953198 television  nuevo canal tdt del grupo kiss media

tecnicomadrid33953198 television nuevo canal tdt del grupo kiss media

2
Es llegeix en minuts
JUAN CARLOS ROSADO / MADRID

El flamant canal de televisió digital terrestre en obert, DKiss, posarà en marxa l'estiu que ve les seves dues primeres produccions pròpies: un 'docu-reality' sobre el món del zumba, 'Vivir bailando', i  un programa musical presentat per Xavi Rodríguez i Marta Ferrer. A ells s'unirà un ampli catàleg de documentals de telerealitat procedents de la productora nord-americana  Discovery Networks, en què destaca 'No sabia que estava embarassada', un curiós mostrari de casos de mares ignorants del seu estat.

El nou canal de TDT, que aspira a tenir un 50% de la seva reixeta ocupada per producció europea i espanyola, potenciarà els espais de cuina i programes en la línia del canal de pagament Crimen & Investigación, tenint en compte els resultats de les enquestes realitzades entre els seus espectadors.

Xavi Rodríguez i Marta Ferrer han sigut els presentadors de la posada de llarg de la nova finestra de la TDT, que va començar a emetre el 28 d'abril. Els dos locutors, que comanden 'Las mañanas Kiss' a l'emissora de FM del grup, saltaran a la televisió amb un format musical inspirat en el seu magazín matinal. "La música està sent maltractada en aquest país i nosaltres volem recuperar-la", ha explicat Rodríguez.

L'altra gran aposta per a l'estiu és 'Vivir bailando', produït per la coneguda productora Zeppelin que elabora 'Gran Hermano'. "En cada programa, quatre persones de 7 a 70 anys explicaran com el ball de gimnàs va canviar les seves vides després de patir una baixada moral", avança el productor executiu de Zeppelin, Jaime Guerra, abans de precisar que "més de 15 milions de persones practiquen el zumba".

Discovery Networks seguirà sent el proveïdor principal de documentals del canal, amb una llarga llista, que inclou 'Tu pastelería al rescate' (amb el mestre reporter Buddy Valastro), 'Cocina con Buddy', 'Randy al rescate', 'Kate, con ocho basta', 'Una medium en casa', 'Amor al primer click', 'Jo soy Jazz', i 'Gran-diosa', aquest últim sobre una ballarina que es va engreixar 100 quilos per una malaltia hormonal.

Notícies relacionades

Com que la temàtica policíaca sembla encantar l'audiència del canal, es reforçarà amb 'Los casos de Aphrodita Jones' i amb entregues especials de Crimen & Investigación dedicades als assassinats de 'misses'.

DONES MÉS JOVES

El director de continguts de Discovery, Alejandro Flórez, està molt satisfet d'haver sigut elegit com a proveïdor preferent del nou canal. "Hem anat guardant el nostre contingut femení malgrat que altres cadenes ens l'han volgut comprar, i ara se'ns ha brindat l'oportunitat de donar-li sortida", ha explicat. Per la seva part, la directora de continguts de Dkiss, Susana Ortega, ha marcat el territori davant les seves rivals, Nova i Divinity, amb una frase lapidària: "Potser la nostra audiència femenina no és tan adulta com la d'aquests altres canals".