CINE

Un ratolí (cuinant) a la sopa

2
Es llegeix en minuts

Quatre gèneres molt diferents per a tots els gustos aquesta nit dominical, amb una pel·lícula d'animació que farà disfrutar els grans i els petits.

Animació

Ratatouille

21.30 CUATRO 

Direcció: Brad Bird, Jan Pinkava País: EUA (2007)110 minuts

Magnífica pel·lícula dels estudis Pixar per a Disney. El seu procés de creació es pot assaborir en l'estupenda exposició que alberga aquests dies el CaixaForum de Barcelona. La va dirigir Brad Bird, també responsable d''Els Increïbles', després de substituir Jan Pinkava, i va ser el seu últim film d'animació abans de passar a la imatge real, on va debutar amb 'Misión imposible 4: protocolo fantasma'. Premiat amb l'Oscar al millor llargmetratge d'animació (de cinc nominacions), el seu argument és una delícia. Remy és un ratolí dotat d'increïbles sentits del gust i olfacte. Admirador del famós xef Auguste Gusteau, ja mort, somia convertir-se en cuiner, una cosa inimaginable per a un rosegador. Un dia dóna un cop de mà al tímid i maldestre Alfredo Linguini, fill desconegut de Gusteau, que treballa com a simple aprenent al restaurant del desaparegut xef. L'associació entre tots dos els farà superar totes les dificultats.

Terror

Intruders

22.10 ANTENA 3 

Direcció: Juan Carlos Fresnadillo Actors: Clive Owen, Carice van Houten, Daniel Brühl, Kerry Fox, Pilar López de Ayala País: Espanya (2011)100 minuts

Tercer llargmetratge de Juan Carlos Fresnadillo, realitzador tenerifenc que va ser candidat a l'Oscar pel seu primer curtmetratge, 'Esposados' (1996), i que va rebre el premi Goya al millor director principinat per la seva primera pel·lícula, 'Intacto' (2001). Amb aquests arguments a favor seu, el 2007, va rodar en coproducció la interessant '28 semanas después', un film amb zombis, i quatre anys després, 'Intruders'. En aquesta última, fruit d'un guió de l'escriptor Nicolás Casariego i el cineasta Jaime Marqués, entra més en el terreny del 'thriller' psicològic amb elements sobrenaturals que en el terror pur. I com en l'anterior, aposta per un repartiment internacional, amb Clive Owen al capdavant. Un nen madrileny de 7 anys pateix malsons amb un home sense cara i la seva mare no ho pot evitar. Mentrestant, el pare d'una nena anglesa de 12 anys, que llegeix als seus companys un conte de terror, té un greu accident.

Acció

Misión imposible 3

22.00 PARAMOUNT C

Direcció: J. J. Abrams Actors: Tom Cruise, Ving Rhames, Keri Russell, Philip Seymour Hoffman, Laurence Fishburne País: EUA (2006) 126 minuts

Reconegut director de sèries com 'Perdidos' i 'Fringe', J. J. Abrams va fer el salt a la pantalla gran amb la molt entretinguda tercera entrega de la saga 'Misión imposible'. Aquí, Ethan s'ha retirat per casar-se, però quan un dels seus agents és segrestat torna a l'acció. El dolent és Philip Seymour Hoffman.

Aventures

Hércules, el origen de la leyenda

22.00 TVE-1

Notícies relacionades

Direcció: Renny Harlin Actors: Kellan Lutz, Liam McIntyre, Scott Adkins, Roxanne McKee, Liam Garrigan País: EUA (2014) 99 minuts

Penúltima pel·lícula de Renny Harlin (La jungla de cristal 2, Màxim risc), estrenada fa un any i mig, a mig camí del pèplum i el videojoc. L'inexpressiu Kellan Lutz interpreta el mitològic Hèrcules, el més forçut dels semidéus grecs, fruit de la unió del déu Zeus i la reina humana Alcmena.