'Encarcelados' aconsegueix l'indult d'una presa espanyola a Bolívia

María Dolores Sánchez, condemnada a vuit anys de presó, pateix un càncer terminal

Una espanyola empresonada a Bolívia, a ’Encarcelados’ de La Sexta. / periodico

2
Es llegeix en minuts

L'espanyola María Dolores Sánchez, a la presó a Bolívia des del 2008 i que pateix un càncer terminal, serà la primera persona a beneficiar-se d'un decret de indults aprovat pel Govern bolivià.

La notícia arriba després que més de 169.000 persones firmessin la petició 'on line' iniciada a Change.org per Álex, un dels fills de María Dolores, després de veure al programa de La Sexta 'Encarcelados', on va aparèixer la dona, que l'estat en què es trobava la seva mare és “molt pitjor del que es pensaven”.

“Som Alejandro i Ricardo. Potser vau veure la nostra mare, Lola, al programa 'Encarcelados'. Fa cinc anys i mig que és en una presó a Bolívia. Està malalta de càncer de mama, un càncer que li van descobrir allà i que mai li han tractat. Un càncer que ja és terminal”, explicava Álex a la petició.

DESNONAMENT FAMILIAR

“La nostra mare va marxar a Bolívia com a mula, a portar droga per poder pagar la hipoteca de casa nostra i evitar un desnonament. A ella la van agafar i la van empresonar, i a nosaltres ens van desnonar. Està condemnada per tràfic de drogues a vuit anys al centre penitenciari Palmasola, a Bolívia, i ja ha complert cinc anys i mig. Durant aquest temps li van detectar un càncer de mama, però no ha tingut cap atenció mèdica. El seu estat és terminal. Per això és tan urgent que la traslladin a Espanya a complir el que li quedi de condemna”, afegia el text.

La petició va créixer ràpidament al llarg de dues setmanes, La Sexta es va bolcar amb la campanya i la repercussió del cas va ser tan alta que el Ministeri d'Afers Estrangers hi va respondre a través del seu compte de Twitter al cap de pocs dies, assegurant que estava “fent gestions a Bolívia al més alt nivell per aconseguir el trasllat de Lola”. Finalment, ahir es va aconseguir l'esperat indult.

PODRIA VIATJAR A ESPANYA AVIAT

Notícies relacionades

Després de la feliç notícia, la família de Lola ha pogut contactar amb ella telefònicament. "Està una mica decaiguda però molt contenta per la notícia. Ansiosa per tornar a casa", ha explicat el seu fill Alejandro en declaracions a Europa Press, que ha afegit que ha trobat la seva mare "amb molt d'ànim" malgrat la malaltia.

Després de la concessió de l'indult i després dels preceptius tràmits burocràtics, la família espera que Lola pugui viatjar "divendres o dissabte" cap a Espanya.