RTVE s'aventura en el mercat tecnològic amb la Tableta Clan per a nens

El dispositiu de la tele estatal utilitza el sistema operatiu Android i surt al mercat a un preu de 180 euros

Els pares poden decidir quines aplicacions utilitzen els seus fills, definir el tipus d'accés a internet i controlar el temps d'ús

1
Es llegeix en minuts
T.C. / Barcelona

RTVE ha decidit llançar-se al negoci tecnològic amb la Tableta Clan, un dispositiu segur dirigit als nens amb què l'ens públic pretén fidelitzar-los cap al seu canal temàtic. La aplicació ('app') de Clan per a dispositius mòbils va superar els dos milions de descàrregues i es va obrir nou milions i mig de vegades el mes de setembre passat, segons dades de la corporació.

"Com a canal infantil, volem acompanyar els nens educant-los allà on siguin", ha assegurat aquest matí el director de mitjans interactius de RTVE, Ricardo Villa, durant la presentació del dispositiu. Segons Villa, els espectadors del canal infantil "són molt diferents dels del 2005", l'any en què va aparèixer 'Clan', perquè ara "són la generació tàctil" i utilitzen "de manera natural" la televisió, els mòbils, l'ordinador i les tauletes, de manera que "no entenen que es produeixi una ruptura entre ells".

Notícies relacionades

Villa ha destacat "la vocació de servei públic" amb què RTVE llança el dispositiu, perquè dóna als nens possibilitats d'entreteniment i de formació en un entorn "segur". La tauleta ofereix als pares la capacitat d'establir vuit perfils molt "personalitzats i flexibles", ha explicat el subdirector de continguts infantils de RTVE, Yago Fandiño. Els pares podran personalitzar cada perfil amb les aplicacions permeses, condicionar l'accés a internet o fixar un màxim d'hores que el nen pot utilitzar l'aparell.

D'entrada, la tauleta inclou en forma d'icones tots els continguts que ja tenia l'aplicació: material audiovisual, documentals, la càmera de Clan, l'eina de dibuix i continguts educatius en anglès, "una gran demanda dels pares", segons Fandiño. El dispositiu funciona amb el sistema operatiu Android, i té unes característiques tècniques avançades: "No és una joguina. Els pares la poden fer servir perfectament com la seva tauleta personal", va afirmar el directiu. El dispositiu, que ja està a la venda a un preu de 180 euros, ha estat desenvolupat per RTVE i l'empresa saragossana Cefa Toys.