Bon Preu construirà un centre logístic a Parets del Vallès

La tecnològica britànica Ocado dissenyarà un magatzem totalment automatitzat per a la botiga ‘online’ de la cadena

Bon Preu construirà un centre logístic a Parets del Vallès
2
Es llegeix en minuts
Sergi Saborit
Sergi Saborit

Periodista

ver +

Bon Preu ja ha decidit l’ús que donarà a l’antiga planta de Danone a Parets del Vallès. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, el 100% de la superfície que ocupava la fàbrica de iogurts es destinarà a la construcció d’un nou magatzem totalment automatitzat per donar servei, exclusivament, al seu supermercat virtual: BonpreuEsclat Online. Es tracta d’un projecte pressupostat en 30 milions d’euros que s’executarà en aliança amb la multinacional tecnològica britànica Ocado, referent internacional en el desenvolupament de software i hardware per a plataformes de comerç electrònic.

El grup de distribució amb seu a Osona va formalitzar l’1 d’abril passat la compra de la fàbrica de Danone amb l’objectiu d’"ampliar la seva capacitat logística i millorar l’eficiència en la distribució dels seus productes". Després d’obtenir la corresponent llicència municipal, fa unes setmanes va posar en marxa els treballs de demolició de la històrica planta de iogurts, ja que la seva estructura no s’adaptava al nou projecte logístic. Així, al solar que quedarà a Parets, Bon Preu aixecarà un magatzem automatitzat d’última generació i dotat de tecnologia robòtica desenvolupada per Ocado i que podria entrar en funcionament a finals del 2027.

Gràcies a aquesta inversió, Bon Preu accelerarà el seu creixement en el negoci de la venda per internet i podrà estendre el servei a tot Catalunya. El nou centre de distribució permetrà, a més, ampliar l’assortiment de productes que es poden comprar online, i millorar la qualitat i les prestacions de la botiga virtual, optimitzant també les rutes de les furgonetes que porten la compra a domicili per minimitzar l’impacte ambiental. Es preveu que la plataforma logística de Parets creï nous llocs de treball, especialment de perfil qualificat, com enginyers o gestors de flota.

Bon Preu redobla amb aquesta iniciativa la seva aliança tecnològica amb Ocado, companyia que cotitza en la Borsa de Londres i amb la qual va signar un acord el 2017 per posar en marxa el supermercat virtual BonpreuEsclat Online, que ja està disponible per a una població de sis milions d’habitants. El grup presidit per Joan Font va ser, de fet, la primera empresa espanyola de distribució que va apostar per incorporar l’avançada tecnologia d’automatització d’Ocado. Aquest acord ha demostrat ser molt positiu i Ocado exhibeix internacionalment com a cas d’èxit la plataforma implantada a Bon Preu. Altres clients destacats de la firma britànica són Alcampo, Morrisons, Kroger i la mateixa Ocado, que opera un dels supermercats online més veterans del Regne Unit mitjançant una aliança d’empreses, al 50%, amb Marks & Spencer.

Aposta ‘online’

Notícies relacionades

Gregor Ulitzka, president d’Ocado Solutions a Europa, assegura que Bon Preu és el seu soci internacional "de més llarga trajectòria" i que suposa "un exemple increïble de com una cadena d’alimentació utilitza totes les eines estratègiques que ofereix Ocado" per desenvolupar una "proposta online líder", que ha aconseguit obtenir "una quota de mercat significativa" a Catalunya. "Amb aquest nou acord oferirem una proposta al client millorada i més eficient", remarca l’executiu.

"La nostra aposta pel canal online és ferma", destaca per la seva banda la directora comercial de Bon Preu, Anna Font, que recorda que BonpreuEsclat Online "és el supermercat online més ben valorat de tot l’Estat pels consumidors", segons testifica un estudi publicat aquest any per l’Organització de Consumidors (OCU).