tu i jo som tres

L'últim mohicà

El bitllet de Ferran Monegal. / {periodico}

1
Es llegeix en minuts
Ferran Monegal
Ferran Monegal

Crític de televisió

ver +

I després de la seva habitual i clàssica salutació («Ja saben les notícies, ara els explicarem la veritat»), vam veure de cop i volta una praderia, una bonica estampa, rupestre i herbàcia, i va aparèixerWyomingdisfressat d'indi mohicà, amb destral i espingarda, corrent en actitud d'atac. ¡Ah, quina ferocitat més agropecuària! Una veu enoff ens advertia:«Any 2012. Els progres han estat expulsats de la televisió. ¡Només un resisteix!»iWyomingcontinuava trotant en pla salvatge. Home, aquesta arrencada d'El intermedio (La Sexta) és oportuna. Aquesta tropa, des que va començar a perfilar-se la compra de La Sexta per part d'Antena 3 TV, s'han distingit en la construcció de conyes marineres i sarcasmes molt sans sobre aquesta operació de compravenda. Però darrere d'aquestes rialles i ironies hi ha una evident, inquietant, incògnita: ¿deixarà Antena 3 TV (del grup Planeta) que en la seva recentment adquirida cadeneta hi segueixin els progres i esquerrans mohicans fent l'indi i tallant cabelleres -metafòricament parlant- dels membres del Govern del PP? Acaba de començar la temporada i ja hem vist el to muscular, guerrer i fantàstic, d'Antonio García Ferreras(Al rojo vivo). I en aquestEl intermedioque comentem, el primer de la temporada, li han clavat una allisada aRajoyper la pujada de l'IVA i les retallades que ha estat per sucar-hi pa.

Notícies relacionades

I encara falta per arribar el nostre admirat i fantàsticJordi Évole, a qui estem esperant com a aliment de primera necessitat. O sigui, que aquesta tribu d'indis mohicans que acampen a La Sexta no sabem si seguiran tenint praderia per continuar cavalcant, o acabarà arribantJohn Waynerecreant la massacre de Wounded Knee.

La gran notícia d'aquest estiu, en matèria d'enginyeria televisiva, ha estat la resolució del Consell de Ministres anul·lant les dures condicions que la Comissió Nacional de la Competència va dictar sobre la fusió d'A-3 i La Sexta. El Govern deRajoy, finalment, ha aplanat el camí perquè l'operació es pugui fer de seguida. IPaolo Vasile, gran padrí de laberlusconianaTele 5, ja ens va deparar la primera agullonada sobre el tema. Va dir:«Dono l'enhorabona a A-3 per la seva innegable capacitat per aconseguir que el Govern modifiqui unes condicions...».¡Ahh! Això que A-3 té unainnegable capacitatper influir en el Govern espanyol és una andanada saborosísima. ¿Que potser insinuaVasile que A-3 és lacadena amigadeRajoy? Seguirem el tema amb carinyo.