LA POPULAR PRODUCCIÓ GRAVA A NOVA YORK LA NOVA TEMPORADA
Més danys i perjudicis
La quarta entrega de la sèrie que protagonitza Glenn Close se centrarà en Blackwater
John Goodman encarna el fundador de la companyia nord-americana de mercenaris

Relacions perilloses 8 Rose Byrne i Glenn Close, en una imatge promocional de la sèrie. /
Pot ser que el nom d'Erik Prince no digui gairebé res a molts. D'aquí poc, no obstant, la seva figura es colarà a les petites pantalles de cases de tot el món gràcies a la bona feina dels creadors i guionistes deDanys i perjudicis (Damages), la sèrie protagonitzada per Glenn Close i Rose Byrne que emet TV-3. I encara que prengui la forma de John Goodman i el nom de ficció de Howard T. Erickson, els espectadors podran seguir apassionadament i reflexionar sobre les activitats del fundador de Blackwater, la infame companyia nord-americana de mercenaris que s'ha guanyat una trista reputació durant els seus anys a l'Iraq i l'Afganistan.
Aquesta capacitat per traslladar a la ficció històries de rabiosa i important actualitat sense convertir-les en un prudent assaig documental (sinó en un apassionant puzle de ficció ple de tensió i suspens) és, juntament amb l'arrasador talent de Close per donar vida a un personatge tan fort i complex com l'advocada Patty Hewes, un dels pilars d'una sèrie que només en aparença és unthrillerlegal i que s'ha guanyat el seu espai en la ja poblada llista d'imprescindibles projectes televisius. En les seves tres temporades emeses als Estats Units ha acumulat 19 nominacions als Emmy i quatre premis, incloent-n'hi un per a l'elenc i dos per a Close.
A la caça del tòpic
«Per a cada temporada intentem trobar un tòpic que ens faci enfadar i ens frustri», confessaven recentment en un descans del rodatge de la quarta temporada
-als estudis Steiner de Nova York- Todd i Glenn Kessler, els germans que juntament amb Daniel Zelman van idear la sèrie i segueixen escrivint-la. Després de retratar els abusos d'un empresari que deixa els seus empleats sense els seus estalvis en la primera temporada (Ted Danson) i els d'un altre despietat conseller delegat sense cap preocupació pel medi ambient o la vida humana en la segona (William Hurt), els Kessler van optar per fer en la tercera la versió de ficció possiblement més pròxima a la realitat de l'escàndol del financer Bernie Madoff i en aquesta quarta han decidit posar la diana de la seva ploma en els beneficis econòmics que, a qualsevol preu, alguns treuen de la guerra.
«Damagesexplora el món del poder, els seus llocs més elevats, on les aspiracions i els objectius de tothom són massa complicats», expliquen els germans, que reflexionen en veu alta per arribar a la conclusió que«la gent que arriba aquí, o que busca arribar-hi, no acostuma a ser gent que diries que representa el costat més lluminós de la vida». Això sí, insisteixen que per més que els arguments de la sèrie siguin molt semblants als titulars de premsa i els seus personatges de ficció molt pròxims a altres de reals, l'objectiu primordial no és informar o promoure el debat:«El que fem-sub-ratllen- és primer i abans que res entreteniment».
Notícies relacionadesMalgrat la seva qualitat, la sèrie va fer patir als Estats Units després que el canal que l'emetia, FX, considerés que era massa cara, especialment quan els índexs d'audiència anaven caient. Però un acord amb un proveïdor de cable li ha donat una nova vida i així queden assegurades almenys una quarta i una cinquena temporades, que permetran que segueixi creixent també la intensa relació entre el personatge de Close i el de la jove advocada Ellen Parsons, a qui dóna vida Rose Byrne.«Al final, és la relació entre elles dues el que fa que la història segueixi avançant i funcionant», explica la jove actriu australiana, que després de quatre temporades ja sent una«certa propietat sobre el personatge»i adora la versió de la feminitat de la sèrie.«No és com la visió d'una revista glamurosa, és intel·ligent».
El personatge de Byrne és, sens dubte, el que més ha evolucionat des que es va estrenarDamages,i la jove Parsons de la primera temporada, ambiciosa però manipulable, s'ha fet cada vegada més agressiva, més segura de si mateixa.«Em costa dir-ho-assegura Close, posant-se per un segon a la pell del seu personatge-, però cada vegada Ellen i Patty s'estan fent més iguals».
- Demanda disparada Adeu a les concessions: Catalunya redissenya la futura xarxa de busos públics per connectar el 2028 tots els municipis
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Anàlisi Denúncia de manipulació
- Sobreseïment L’advocat general de la UE avala la retirada de la immunitat de Puigdemont
- Ricard Font: "Forma part de l’ADN Barça ser un club seriós, solvent i de futur"
- Urbanisme Sant Feliu redibuixa el seu futur després del soterrament de les vies de tren amb un nou ‘ecodistricte’
- GP DE CATALUNYA Marc Márquez aprofita un error d’Àlex per ampliar la seva ratxa
- La ronda espanyola L’equip d’Israel retira el nom del país al mallot de la Vuelta
- La guerra contra el narcotràfic Espanya requisa cada any 8.000 armes il·legals: així funciona el mercat negre
- Cinema Llúcia Garcia, la nova Ventafocs del cine espanyol: «No vull que ‘Romería’ em canviï la vida»