INTERNET

TV-3 penja els programes de la setmana a la xarxa

El servei, que és gratuït, ofereix una qualitat d'imatge similar a la de la tele

1
Es llegeix en minuts
MANUEL DE LUNA / BARCELONA

Tots els programes que ha emès Televisió de Catalunya al llarg de la setmana ja estan a l'abast de qualsevol teleespectador amb connexió a internet, i amb una qualitat d'imatge pròxima a la que ofereix un televisor convencional. Aquesta és la nova oferta de 3alacarta, un renovat servei que des d'ahir presenta la pàgina web de la televisió autonòmica catalana (www.tv3.cat) i que, a més, és gratuït.

"Des de l'aparició de Youtube la televisió ja no és el mateix que era, i una de les nostres prioritats és potenciar els nostres continguts a la xarxa", va explicar ahir Francesc Escribano, director de Televisió de Catalunya, que afirma que internet és d'"interès estratègic" per a aquesta cadena. "Volem que www.tv3.cat sigui la primera web de Catalunya i, també, busquem un públic jove que fins ara fugia de la televisió convencional".

Notícies relacionades

A més de poder accedir a tots els programes de la graella emesos en una setmana (i sobre els quals Televisió de Catalunya té drets), la web també ofereix l'opció de visionar bona part de tot l'arxiu històric de la televisió autonòmica. Actualment, ja hi ha un catàleg de 42.000 vídeos, que s'amplia dia a dia amb tots els nous espais, i la digitalització dels antics. Aquest servei sí que té un preu per la subscripció, que la direcció de TVC considera simbòlic: uns sis euros al mes. També existeix la possibilitat d'accedir-hi de forma temporal si s'envia un missatge SMS.

3alacarta va néixer amb modèstia el desembre del 2004: tenia un catàleg de 300 vídeos. Però després de dos anys i mig de proves, ara ja ha arrencat com una de les més potents i modernes opcions audiovisuals que hi ha a Europa, amb 42.000 vídeos i més de 454.969 hores servides, en directe i per vídeo a la carta. I el futur es presenta força espectacular: en els quatre primers mesos del 2007 s'han realitzat 2.742.841 visualitzacions de vídeos, que corresponen a 140.283 hores consumides (el 4% són d'emissió en directe i la resta, vídeos a la carta).