TECNOLOGIA PUNTA

Austràlia construeix el primer motor a reacció amb impressió 3D

Airbus i Boeing ja s'han interessat per l'avenç, que suposarà l'ús de combustibles més barats i lleugers

La universitat australiana Monash presenta el seu avanç en impressió 3D. / periodico

1
Es llegeix en minuts

Investigadors australians han creat el primer motor a reacció creat amb impressora 3D del món. Els enginyers esperen que aquest avenç suposi que es puguin utilitzar combustibles més barats i més lleugers.

La fita ha sigut presentada per la Universitat de Monash i la companyia Amaero Engineering, i ja ha cridat l'atenció d'Airbus, Boeing i Raytheon.

Els enginyers veuen amb aquest descobriment la porta que pot permetre fer peces per a avions en dies en lloc de mesos.

"Podem obtenir molt ràpidament un producte final, i per tant els avantatges d'aquesta tecnologia són, en primer lloc, la creació ràpida de prototips i, després, produir ràpidament també les peces", ha explicat el professor de la Universitat de Monash Ian Smith.

"A més, es poden fer peces a mida que no es podrien obtenir amb la tecnologia clàssica", ha assegurat Smith, que també ha dit: "Som l'únic centre del món que ha desenvolupat els materials que entren a les impressores, perquè puguem fer coses de qualitat suficient".

Smith també ha confirmat que empreses de la indústria aeroespacial i grans empreses com Safran, Microturbo i Airbus tenen interès a treballar amb Monash".

Notícies relacionades

El projecte es va començar a desenvolupar fa dos anys, com un repte de la companyia francesa Safran. L'empresa va donar als investigadors de Monash un dels seus vells motors i els va demanar que en fessin una còpia. Després de superar la prova, ara fabriquen peces per a Safran, Boeing i Airbus.

Per Smith, la tecnologia 3D pot donar molt de si. Només hem "començat a esgarrapar la punta de l'iceberg", creu. 

Temes:

Austràlia