L'últim esdeveniment Update

El cicle sobre tecnologia i innovació s'acomiada després de 10 edicions

1
Es llegeix en minuts
XAVIER JIMÉNEZ

Després de 10 edicions, Update, l'esdeveniment que intenta resumir mensualment les millors idees, innovacions i canvis en la xarxa i en el pensament, deixarà de fer-se.

Aquest matí s'ha celebrat l'últim Update a l'Aribau Cinema, conduït per Alfons Cornella i Antonella Broglia. Temes com la resolució de problemes i el consum P2P han estat abordats des de la perspectiva de com adquireixen cada vegada més valor les propostes alternatives i innovadores. Com a exemple, BMW està muntant el seu propi servei de 'carsharing' a les principals ciutats del món.

Tal com explica l'Alfons, el seu creador, en aquesta 10a edició se celebra que la majoria d'exemples proposats provenen d'emprenedors, de totes les dimensions i de tots els països. Són els emprenedors els que canvien el món, no les empreses. No hi ha hagut mai una efervescència d'idees tan rellevant en la història recent i la societat s'acosta a la frontera de canvis transcendentals: el grafè canviarà la informàtica i l'energia, la gent participa de formes innovadres en la presa de decisions, la realitat augmentada canviarà la relació que tenim amb la informació i amb el món, la manufactura es reinventa dràsticament, amb tecnologies disruptives i nous procediments. En fi, que el món està canviant de manera dràstica i requereix muntanyes d'emprenedors per treure'n profit.

Notícies relacionades

Segur que des de la factoria d'idees que suposa Infonomia ja s'està preparant un nou model d'esdeveniment que permeti seguir gaudint de resums i pistes de com és el nostre present digital, híbrid i disruptiu.

Però de moment serà una mica més difícil descobrir plataformes com Puddle, Onefinestay, Sharedesk, Makexyz i tecnologies emergents com el paper que canvia de color o les aplicacions de l'alumini transparent.