noves modalitats DE la comercialització de productes
Zara comença dijous la venda de roba a través d'internet
El canal 'on line' s'obre inicialment només per a Espanya i 5 països europeus més
La resta de marques preveuen que aquest pas permetrà créixer a tot el sector tèxtil

Establiment de Zara a Tòquio (Japó). /
En la venda de moda per internet, la competència és ben rebuda. Especialment si es tracta d'un dels grans, com Zara, que amb el seu poder de marca atraurà a la xarxa clients que d'una altra manera no s'haurien animat a compraron line. Dijous que ve, la principal cadena del grup Inditex començarà a vendre les peces de roba de la temporada tardor/hivern a la seva web. La resta de botigues virtuals no temen que el desembarcament del gegant tèxtil els afecti negativament i fins i tot opinen que pot dinamitzar les vendes del conjunt del sector.
Inicialment, Zara només vendrà a través de la web a Espanya, França, Alemanya, el Regne Unit, Itàlia i Portugal. L'objectiu és estendre la venda a tots els països on està present la cadena. El 2011 està projectat arribar a Corea, el Japó i els EUA. A la web estarà disponible tot el catàleg de les botigues del carrer i els preus seran els mateixos.
Fins ara, el grup Inditex, líder mundial del sector tèxtil per facturació, només tenia la botigaon linede Zara Home (la línia de la llar), des del 2007. Zara és la seva posada de llarg, encara que, com va assenyalar Pablo Isla, vicepresident d'Inditex, és previsible que a mitjà termini la resta de cadenes del grup vagin afegint-se a aquest canal. El grup també engloba marques com Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius i Oysho.
Zara es trobarà amb altres empreses veteranes a la xarxa, com Mango (hi és des del 2000), i amb altres de més noves, com Springfield, que va obrir la seva botiga fa pocs mesos. El grup Cortefiel (al qual pertany Springfield) ja tenia experiència en la venda per internet a través de Women's Secret (2000). Al juny, El Corte Inglés (amb unes vendes per internet que van arribar als 310 milions d'euros) també va obrir la seva nova botiga de moda.
En breu, s'hi afegiran altres actors, com Desigual, que al setembre llançarà la nova web per a Espanya, França, el Regne Unit, Alemanya i Holanda, en què oferirà totes les col·leccions, excepte la infantil. També Antonio Miró estrenarà web abans que s'acabi l'any. Destaca l'absència de H&M, una de les principals competidores de Zara, que no té entre els seus plans vendre per internet en el mercat espanyol, malgrat que compta amb una botigaon lineque opera en set països.
VARIETAT I OPORTUNITATS / Com més gran és la varietat de marques, més oportunitats hi ha per créixer, opinen les empreses que ja són a la xarxa. «La filosofia és la mateixa que la que veiem a les ciutats: no té sentit estar en segons quin carrer o centre comercial si no hi ha més marques o botigues del sector», diuen fonts de Mango, que prepara una renovació de la web pel 10è aniversari, amb una integració més gran a les xarxes socials. Les vendeson linesuposen un 1% del total de la seva facturació. L'objectiu és arribar al 7% en tres anys.
«Com més empreses entrin en el món del comerç electrònic, més usuaris s'acostumaran a comprar per internet, i tots hi guanyarem», assegura un portaveu de Desigual. A més de les webs de les empreses amb establiments al carrer, hi ha les que venen exclusivamenton line. En aquest segment destaquen els clubs privats de compres, com BuyVIP i Privalia, que tenen 7,5 milions i més de 4 milions de socis, respectivament.
Notícies relacionadesAquests portals, que llancen promocions de productes de marca a preus rebaixats per un curt període de temps, no tenen por de Zara. «Les vendes privades tenen un model de negoci molt diferent: ofereixen contínuament coses noves i amb descompte, mentre que una botiga té la mateixa oferta tota la temporada; són mercats complementaris», afirma David Contijoch, director general de BuyVIP.
Opina el mateix Feli Benítez, directora general de Privalia a Espanya, que no dubta que l'entrada d'Inditex és «positiva per al sector» perquè incrementarà el nombre de compradors.
- Visita a Catalunya El Rei carrega contra les «identitats excloents» i els «extremismes» des de Montserrat
- Anna Gatell: "Els pares han perdut l’autoritat i ignoren els perills del mòbil"
- Entrevista Javier Albares, metge: «L’ús excessiu de pantalles pot provocar símptomes que portin diagnòstics equivocats de TDAH»
- L’ATHLETIC DEMANA «RESPECTE» El silenci de Nico Williams davant la tempesta a Bilbao: desconnexió a les illes Maurici i a l’espera del pagament de la clàusula
- Mobilitat Interromput el servei d'un tram de la R3 i retards a la R4 de Rodalies