El Periódico de Tarragona

Municipis
Xavier Canadell, nou alcalde del Catllar en substitució de Jordi Ruiz
Es compleix així amb el pacte de l'estiu del 2023 en què quatre formacions es repartien el govern municipal. D'aquí un any serà el torn de la socialista Alba López
GOVERN TARRAGONA | Així quedarà el govern municipal de Tarragona amb l'entrada de Mario Soler

Xavier Canadell (Mo1-te), nou alcalde del Catllar, al Tarragonès.
Xavier Canadell Olivé (Mo1-te pel Catllar) ja és el nou municipi del Catllar gràcies als vots del seu partit i del govern municipal de coalició, format per PSC, Junts i ERC. Canadell ha esdevingut alcalde gairebé quinze mesos després de les eleccions municipals en virtut d'un acord pel qual les tres formacions que van empatar en segona posició es reparteixen l'alcaldia i els càrrecs de govern. El nou alcalde li agafa el relleu a l'anterior, Jordi Ruiz (Junts), i ostentarà la vara d'alcalde un any, fins que serà el torn d'Alba López (PSC).
Canadell, que fins aquest dijous era segon tinent d'alcalde i regidor de les àrees d'Hisenda, Turisme, Promoció Econòmica, Patrimoni i Cultura, esdevé alcalde amb els vots a favor del govern municipal: els 2 de la seva formació, 2 del PSC, 2 de Junts i 1 d'ERC. Ha rebut els 4 vots en contra de l'únic partit de la oposició, Som Catllar.
Notícies relacionadesEl fins ara alcalde d'aquest municipi del Tarragonès, Jordi Ruiz, va renunciar aquest passat passat dilluns, 2 de setembre, a l'alcaldia, tot seguint el pacte amb les altres formacions. Ho va fer durant un ple extraordiari amb la renúncia com a únic punt del dia. Durant aquests quatre dies ha estat rellevat en funcions per Mercè Gavaldà (Junts), primera tinent d'alcalde, que ha esdevingut la primera alcaldessa del poble.
El relleu a l'alcaldia no representarà cap canvi en el cartipàs municipal i els set regidors de govern mantindran les seves competències. Així es va pactar l'estiu del 2023 entre les quatre formacions del govern en un acord que també va establir que els dos darrers anys de la legislatura, la vara d'alcalde passarà a mans d'Alba López (PSC), fins a les eleccions municipals de 2027.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura