En un descampat de Montcada
Trobades 3.000 bombones de butà a Barcelona que havien de ser enviades a Nigèria com articles de luxe
Les bombones tenien un 10% de gas al seu interior en «pèssimes condicions de seguretat»
Els Mossos d’Esquadra han desmantellat un magatzem de gestió de residus il·legal on hi havia 2.919 bombones de butà guardades «sense cap mesura de seguretat» a Montcada i Reixac (Barcelona). La policia catalana ha informat aquest dissabte que tres persones estan imputades per apropiació indeguda i que tenien la intenció d’enviar les bombones a Nigèria com articles de luxe.
Les bombones de butà van ser localitzades dimarts. Eren de «procedència il·lícita» i estaven apilades de mala manera en remolcs i pel terra d’un descampat. En concret, tenien un 10% de gas al seu interior, de manera que els denunciats tenien acumulats fins a 3.500 litres de gas en «pèssimes condicions de seguretat», ha informat la policia catalana en un comunicat.
Per via marítima, junt amb altres objectes
Les bombones estaven sent preparades per ser enviades en contenidors per via marítima per vendre-les a Nigèria, juntament amb electrodomèstics, maquinària i altres objectes que també es van trobar al solar. A més de posar en joc la seva seguretat, els tres investigats utilitzaven un solar arrendat i dedicat a la gestió de residus que es trobava en males condicions i que representava un problema de salubritat.
Un dels tres investigats ja tenia antecedents per apropiació indeguda de bombones de butà per ser enviades a l’Àfrica, on es venen a un preu molt elevat, han precisat els Mossos. Un altre dels imputats va ser denunciat administrativament per no disposar dels registres necessaris per a la gestió de residus i desenvolupar aquesta activitat sense la corresponent autorització legal.
Els Mossos han tornat les bombones a les empreses espanyoles i portugueses que n’eren propietàries.
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Educació La sincera crítica d'una mare pel cost de 'La tornada al col·le': "Ens han demanat vuit llibres i no sap ni llegir ni escriure"
- Vilaplana eixampla l’ombra sobre Mazón
- Un Barça instal·lat en el caos
- Futur pol innovador a Sant Feliu
- La realitat imita l’art El petit poble de Lleida on Picasso va superar el seu bloqueig artístic
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Medi ambient Catalunya instal·la tres nous radars per prevenir millor possibles inundacions als càmpings
- Votació dimecres Junts manté el seu rebuig de la reducció de la jornada laboral malgrat els contactes entre Puigdemont i Díaz
- Finançament autonòmic ERC llança la seva pròpia llei perquè Catalunya recapti l’IRPF davant la falta d’acord amb el PSOE