INVESTIGACIÓ
Un ciutadà va gravar un vídeo al violador d’Igualada abans de cometre l’agressió sexual
Un ciutadà el va gravar després de denunciar un grup de persones per vandalisme
Un veí d’Igualada (Anoia, Barcelona) va gravar un vídeo d’un grup de joves destrossant un cotxe, entre els quals hi havia el noi que presumptament després va violar la jove de 16 anys l’1 de novembre, fet que va facilitar els Mossos d’Esquadra la seva identificació.
Fonts policials han explicat que aquest vídeo i altres filmacions de les càmeres de seguretat de la zona van permetre reconstruir el recorregut que havia fet el presumpte violador la nit dels fets. També van seguir la connexió del seu telèfon mòbil i del de la víctima a través de les antenes. La investigació va durar sis mesos.
Únic participant
Moments abans de l’agressió, les càmeres van gravar l’investigat seguint la víctima, també quan «comença a accelerar el pas darrere la menor», com entren al mateix carrer i com surt ell cap a les 6.41 hores amb la roba de la noia a les mans, i sense que altres persones transitessin per la zona durant aquells 20 minuts, cosa que exclou altres persones en la participació dels fets.
Notícies relacionadesA més, durant el registre al domicili del presumpte autor després de la seva detenció, els agents van trobar roba que «coincideix plenament amb la vestimenta amb què va ser captat per les càmeres» de seguretat, en la qual posteriorment van trobar l’ADN de la víctima.
Presó provisional comunicada
El magistrat va decretar presó provisional comunicada i sense fiança per al presumpte autor dels fets per un delicte d’assassinat en grau de temptativa i agressió sexual, «al considerar que hi ha prou indicis de la presumpta comissió» dels fets. La ciutat d’Igualada va quedar consternada al seu dia per la gravetat dels fets i, posteriorment, per la detenció d’un dels seus veïns.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
