INVESTIGACIÓ
Un ciutadà va gravar un vídeo al violador d’Igualada abans de cometre l’agressió sexual
Un ciutadà el va gravar després de denunciar un grup de persones per vandalisme
Un veí d’Igualada (Anoia, Barcelona) va gravar un vídeo d’un grup de joves destrossant un cotxe, entre els quals hi havia el noi que presumptament després va violar la jove de 16 anys l’1 de novembre, fet que va facilitar els Mossos d’Esquadra la seva identificació.
Fonts policials han explicat que aquest vídeo i altres filmacions de les càmeres de seguretat de la zona van permetre reconstruir el recorregut que havia fet el presumpte violador la nit dels fets. També van seguir la connexió del seu telèfon mòbil i del de la víctima a través de les antenes. La investigació va durar sis mesos.
Únic participant
Moments abans de l’agressió, les càmeres van gravar l’investigat seguint la víctima, també quan «comença a accelerar el pas darrere la menor», com entren al mateix carrer i com surt ell cap a les 6.41 hores amb la roba de la noia a les mans, i sense que altres persones transitessin per la zona durant aquells 20 minuts, cosa que exclou altres persones en la participació dels fets.
Notícies relacionadesA més, durant el registre al domicili del presumpte autor després de la seva detenció, els agents van trobar roba que «coincideix plenament amb la vestimenta amb què va ser captat per les càmeres» de seguretat, en la qual posteriorment van trobar l’ADN de la víctima.
Presó provisional comunicada
El magistrat va decretar presó provisional comunicada i sense fiança per al presumpte autor dels fets per un delicte d’assassinat en grau de temptativa i agressió sexual, «al considerar que hi ha prou indicis de la presumpta comissió» dels fets. La ciutat d’Igualada va quedar consternada al seu dia per la gravetat dels fets i, posteriorment, per la detenció d’un dels seus veïns.
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció