ESPERA QUE RESOLGUI EL SUPREM
L'Audiència de Barcelona manté en llibertat Joaquim Benítez, el pederasta dels Maristes
El tribunal desestima els recursos presentats per la fiscalia i les acusacions particulars i espera la resolució del Suprem
zentauroepp47948296 benitez maristas190429132735 /
La secció 21 de l’Audiència de Barcelona ha decidit aquest dilluns mantenir en llibertat provisional Joaquim Benítez, condemnat a 21 anys i nou mesos de presó per abusar sexualment de quatre exalumnes dels Maristes entre el 2006 i el 2009.
El tribunal ha optat per desestimar els recursos presentats per la fiscalia i les acusacions particulars i esperar a la resolució del Suprem.
Entre els seus arguments, l’Audiència destaca que Benítez ha complert els requisits que li va exigir el tribunal per mantenir la llibertat provisional.
Tan sols fa una setmana que la principal víctima del pederasta confés, l’exprofessor de gimnàstica Joaquim Benítez, va tornar a demanar a l’Audiència de Barcelona el seu ingrés a la presó. En el recurs contra la decisió dels jutges de no empresonar el processat, l’advocada Ester García López, que representa A. B., afirmava que el fet que l’exdocent estigui lliure «suposa un detriment per a la integritat psicològica» de les víctimes i «un retard per a la seva recuperació emocional», alhora que reitera que existeix risc de fuga i de reincidència.
Al maig, l’Audiència de Barcelona va denegar el seu ingrés a la presó al·legant que no hi ha raons «objectives» per acordar el seu empresonament i va recordar que la sentència encara no és ferma, ja que es pot presentar recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). .
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
